Page 132 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 132
SIRA SİZDE • Ders Dışı Faaliyet
Etkinliğin Adı: Neredeyim?
Bu etkinlik müze ziyareti sırasında yapılabilir.
Yöntem ve Teknikleri: Tartışma, görüş geliştirme.
Kazanımlar
• Öğrenciler oyun yoluyla müzede bulunmaktan zevk alır.
• Öğrenciler keşfetme güdüsünü kullanır.
• Öğrencilerde araştırma yapma becerisi gelişir.
• Öğrencilerde merak duygusu uyandırılarak öğrenme sağlanır.
Araç Gereçler
• Resimli ipucu kâğıdı, kalem, kâğıt, “Dün, Bugün ve Yarın” çizelgesi, tarih şeridi.
Süreç
• Öğretmen, öğrencilerine müze içindeki nesnelerin resimlerini ve kısa bilgilerini içeren ipucu
kâğıtlarını dağıtır. Bu ipucu kâğıtlarında nesne, kendini tarif etmekte ve müzede nerede olduğunu
akranlara sormaktadır.
• Öğrencilerden verilen ipucu kâğıtlarında kendini tanıtan nesneyi bulmaları ve bu nesnenin hangi
bölümde ve nerede sergilendiğini kâğıtlara yazmaları istenir.
• Öğrenciler; doldurdukları ipucu kâğıtlarını, buldukları yanıtları arkadaşlarıyla ve öğretmenleri ile
birlikte müze içinde tartışır.
• Öğretmen, öğrencilere “Dün, Bugün, Yarın” başlıklı bir çizelge dağıtır. Ardından buldukları nesne-
nin geçmişte hangi amaçla kullanıldığını, bugün hangi amaçla kullanılıyor olduğunu ve gelecekte
hangi şekillere girerek ne gibi amaçlarla kullanılabileceğini çizelgeye yazmalarını ister. Çizelgeye
bilgileri yazılan nesnelerin tarihlerinden yola çıkılarak müze için bir tarih şeridi hazırlanır. İpucu
kâğıtları, bu şeride her nesnenin ait olduğu tarihsel döneme göre yerleştirilir.
• Öğrenciler, ipucu kâğıtları ile ilgili doldurdukları çizelgeleri kendi aralarında ve liderle tartışır. Etkin-
lik bu şekilde sona erer.
Ben Elazığ Müzesinde sergilenen bronzdan yapılmış bir nesneyim.
Aşağıdaki soruları yanıtlar mısınız?
Görsel 6.17:
Eserin adı nedir?
Eser nerede (şehir, ilçe vb.) bulunmuştur?
Eser hangi döneme veya yüzyıla aittir?
Eser nereden getirilmiştir?
Sizce eser hangi amaçla kullanılmıştır?
Eseri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle yazınız.
130
130 Müze Eğitimi