Page 128 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 128
Görsel 6.15: Müzede öğrenci çalışmaları, Alabama Doğa Tarihi Müzesi, ABD
gezi sonrasında resim çalışması tekrarlanır. İki re-
sim karşılaştırılarak müze gezisi sonrası ne gibi de-
ğişiklikler olduğu tartışılabilir (Görsel 6.15 ve 6.16).
Test: Çalışma yapraklarındaki bazı testlerin ziya-
ret sonrasında yapılması sanatçı, sanat eseri, kül-
tür, medeniyet ve millet gibi kavramların öğrenciye
daha kolay bir şekilde aktarılmasını sağlar.
Değerlendirme testlerinden bir tanesi “Bu nedir?”
testidir. Testte, kâğıdın bir yarısına birkaç eserin
resmi yapıştırılır. Diğer yarısına ise bu eserlere ait
sorular (Eser hangi kültüre aittir? Eserin yapıldığı
madde nedir? Eserin yapılma amacı nedir? Eser
hangi dönemde, kimler tarafından yapılmıştır? Eser
nerelerde kullanılır? Eserin günümüzde kullanımı
var mıdır? Eser günümüzde kullanılmıyorsa onun
yerine kullanılan bir alet var mıdır? Eser nerede bu-
lunmuştur? Eserin sanatçısı kimdir? vb.) yazılır. Öğ-
rencilerden bu sorulara cevap vermeleri beklenir.
Bulmaca: Öğrenciler, müzedeki eserlerin hangi
kültüre ya da döneme ait olduğu, sanatçısının adı,
kullanım amacı vb. soruların cevaplarını bulmaca
yöntemiyle bulabilirler. Bu yöntemde amaç, bul-
maca aracılığıyla öğrenmeyi zevkli hâle getirebil-
mektir.
Kolaj Çalışması: Müzede sergilenen nesnelerin
fotoğraflarından bir kolaj yapılabilir ya da müzeye Görsel 6.16: Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar
ilişkin bir konu ile ilgili tasarım yaptırılabilir. Fakültesi öğrencilerinin müzede desen çizimi, Muğla
126
126 Müze Eğitimi