Page 89 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 89

Ölçme ve Değerlendirme Cevap Anahtarı





              1. Ünite

                  1.   stilize
                  2.   sadeleştirmenin vurgusu
                  3.   Benzerlik: Her ikiside ilk hâlinden çok farklı bir biçime dönüşür.
                      Farklılık: Doğal metamorfoz: Bir madde ya da canlının kendi doğal yapısında başkalaşım
                      geçirmesi (tohumun ağaç olması gibi).
                      Sanatsal metamorfoz: Herhangi bir form ya da biçimin sanat eserinde başka bir şekle bü-
                      rünmesi hâlidir. Burada sanatçının duygu, düşünce ve estetik yaklaşımları şekli belirle-
                      yendir.
                  4.   Benzerlik: her iki portre de aynı poz ve kompozisyona sahiptir, aynı kişidir ikiside. İkisi de
                      aynı dengeye sahiptir.
                      Farklılık: Velazquez klasik bir üslupta, bacon çağdaş bir tarzda ürün vermiştir. Velazquez
                      modelin fiziksel özelliklerini olduğu gibi yansıtmaya çalışırken; Bacon daha çok ruh hâlini
                      ifade etmeye çalışmıştır. Velazquez doğal bir gerçeklikte resimlerken, Bacon biçim boz-
                      mayı tercih etmiştir. Ayrıca Bacon, kompozisyon örüntüsünde destekleyici çizgilerle res-
                      mini daha hareketli hâle getirmiştir.
                  5.   Caravaggio
                  6.   Gözleme dayalı deformasyon
                  7.   Kübizm
                  8.   Metamorfoz
                  9.   Salvador Dali
                  10. Ressam gördüğü manzarada biçimsel deformasyonlarla kişisel bir üslup sergilemiştir.




              2. Ünite



                  1.  Işığın anlık etkilerini yakalamaya çalışan empresyonist dönem ressamı biçimi gösteren
                     kenar çizgilerini (konturu) önemsemek yerine ışığı gösteren rengi daha çok önemsemiş ve
                     vurgulayan fırça sürüşleri ile oluşturdukları atmosferler adeta soyut resim etkisine ulaşma-
                     ya başlamıştır.
                  2.  Her iki resimde küçük karelerden oluşan renkçi ve çağdaş anlayışa sahiptir.
                  3.  Chagal’ın resmi soyutlama, Klee’nin resmi soyuttur. Chagal, bir hikayesi ve belli bir derin-
                     liğe sahip mekânı olan bir resim yapmışken; Klee’nin resmi tamamen soyut ve yüzeysel-
                     dir.
                  4.  Bütünü meydana getiren ilgili parçaların kendi aralarındaki iletişimi, armoni, denge, ritm,
                     hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu, örüntü gibi ögeler.
                  5.  Ressamlar gördükleri manzarada biçimsel deformasyonlarla kişisel bir üslup sergilemiştir.
                  6.  Kübizm







                                                                                                          87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94