Page 86 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 86

4. ÜNİTE



                 ETKİNLİK


               Aşağıda  verilen  Reynier  van  Gherwen’a  (Reyniyır  ven  Gervın)  ait  “Tüy  Bereli  ve  Yularlı  Genç  Adam”
               isimli eserin görselini (Görsel 4.29) ve eserde kullanılan kompozisyon şemasına ait görseli (Görsel 4.30)
               inceleyiniz. Atölyenizde “portre” teması doğrultusunda aşağıdaki uygulama etkinliğini planlayınız.












































                 Görsel 4.29: Tüy Bereli ve Yularlı Genç Adam, 1645, Reynier   Görsel 4.30: Kompozisyon Şeması (Tüy Bereli ve Yularlı Genç
                   van Gherwen, Viyana Sanat Tarihi Müzesi, Avusturya  Adam, 1490-1497, Reynier van Gherwen, Viyana Sanat Tarihi
                                                                               Müzesi, Avusturya)







               1.  Verilen sanat eserini uygulama etkinliğinde referans (benzer poz ve armoni) olmasını planlayınız.
               2.  Portreyi uygulayacağınız tuval boyutunu belirleyiniz.
               3.  Verilen kompozisyon şablonu örneğini tuval yüzeyine çiziniz.
               4.  Öge ve ilkelerin kullanımında kompozisyon geometrisini planlayınız.

               5.  Tamamlanan portre uygulama etkinliğindeki kompozisyon geometrisinin öge ve ilkelerin kullanımına
                   etkisi ve portrenin niteliğine olan katkısı hakkındaki düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.












    84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91