Page 86 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 86
4. ÜNİTE
ETKİNLİK
Aşağıda verilen Reynier van Gherwen’a (Reyniyır ven Gervın) ait “Tüy Bereli ve Yularlı Genç Adam”
isimli eserin görselini (Görsel 4.29) ve eserde kullanılan kompozisyon şemasına ait görseli (Görsel 4.30)
inceleyiniz. Atölyenizde “portre” teması doğrultusunda aşağıdaki uygulama etkinliğini planlayınız.
Görsel 4.29: Tüy Bereli ve Yularlı Genç Adam, 1645, Reynier Görsel 4.30: Kompozisyon Şeması (Tüy Bereli ve Yularlı Genç
van Gherwen, Viyana Sanat Tarihi Müzesi, Avusturya Adam, 1490-1497, Reynier van Gherwen, Viyana Sanat Tarihi
Müzesi, Avusturya)
1. Verilen sanat eserini uygulama etkinliğinde referans (benzer poz ve armoni) olmasını planlayınız.
2. Portreyi uygulayacağınız tuval boyutunu belirleyiniz.
3. Verilen kompozisyon şablonu örneğini tuval yüzeyine çiziniz.
4. Öge ve ilkelerin kullanımında kompozisyon geometrisini planlayınız.
5. Tamamlanan portre uygulama etkinliğindeki kompozisyon geometrisinin öge ve ilkelerin kullanımına
etkisi ve portrenin niteliğine olan katkısı hakkındaki düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
84

