Page 83 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 83

Uygulama Etkinligi

              •   Hans Holbein (Hans Holbeyn), Albrecht Dürer (Albireht Dürer), Hieronymus Bosch (Hiyeroni-
                  mos Boş), Albrecht Altdorfer (Albireht Altdorfır), Giuseppe Archimboldo (Cosep Erkimboldo),
                  El Greco (El Greko), Francisco Goya (Fransisko Goya) vb. ressamların resimlerinden oluşan
                  bir görsel dosya düzenleyiniz.
              •   Dosyanızdaki resimlerden birini, atölye öğretmeninizin onayını alarak seçiniz.
              •   Seçmiş olduğunuz eserin ölçülerine uygun olarak oranlanacak bir tuval hazırlayınız.
              •   Eseri tüm tanımlamalardan arındırarak denge, ritm, hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu ve örüntü-
                  süne dikkat ediniz. Tüm çizgi, renk, biçim, form, doku, valör ve espasını özgün yaklaşımları-
                  nızla yorumlayıp bir espiri kopyası yapınız.

              Okuma Parçası


                  William Turner (1775–1851)



                  18. yüzyıl romantik sanat duygusunun öne çıkıp sanatçının doğrudan kendine yöneldiği, gü-
              zellik yerine ifadenin ön plana çıktığı biz zaman dilimidir. 19. yüzyıl ise gelişen sanayinin neden
              olduğu bunalım ların ve Fransız Devrimi gibi önemli toplumsal olayların yaşandığı yüzyıldır.
                  18. yüzyılın sonlarında Avrupa’da romantik duyguyu ele alan kendine yönelmiş ifadeci kim-
              likleri ile Francisco Goya (Frentisko Goya), Theodore Gericault (Tiıdor Jeriko), Eugene Delacroix
              (Yucin Delakroy) gibi önemli sanatçılarla birlik te romantizm yaşanırken İngiltere’de sanatsal bir
              durgunluk vardır. Bu sanatsal durgunlukta dünya sanatının tamamını etkileyecek öncü bir ressam
              olarak William Turner (Vilyım Törnır) sahneye çıkar ve daha sonra sanat tarihinde de önemli bir
              yer tutar.
                  William Turner doğacı ve kendine has yaklaşımlarıyla soyut sanatın ilk habercilerinden sayılır
              (Görsel 2.38). Doğanın yıkıcı gücünü tuval yüzeyini âdeta bir ışık kaynağına dönüştüren Turner,
              biçim ve renkleri bu ışık kaynağının içinde eriterek soyuta doğru giden manzaraları ile birçok res-
              sama ilham kaynağı olmuştur.
































                                Görsel 2.38: Balina Avcıları, 1845, William Turner, Metropolitan Müzesi, New York





                                                                                                          81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88