Page 88 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 88
4. ÜNİTE
ETKİNLİK
Aşağıda verilen Nicolaes Maes’e (Nikholas Meys) ait “Sonu Olmayan Dua” isimli eserin görselini (Görsel
4.33) ve eserde kullanılan kompozisyon şemasına ait görseli (Görsel 4.34) inceleyiniz. Atölyenizde “figür”
teması doğrultusunda aşağıdaki uygulama etkinliğini planlayınız.
Görsel 4.33: Sonu Olmayan Dua, 1656, Nicolaes Maes, Görsel 4.34: Kompozisyon Şeması (Sonu Olmayan Dua, 1656,
Rijks (Rayks) Müzesi, Amsterdam Nicolaes Maes, Rijks Müzesi, Amsterdam)
1. Uygulama etkinliğinizde verilen sanat eserini referans alarak (benzer poz ve harmoni) kullanmayı
planlayınız.
2. Figür temalı kompozisyonu uygulayacağınız tuval boyutunu belirleyiniz.
3. Verilen kompozisyon şablonu örneğini tuval yüzeyine çiziniz.
4. Öge ve ilkelerin kullanımında kompozisyon geometrisini planlayınız.
5. Tamamlanan figür temalı uygulama etkinliğindeki kompozisyon geometrisinin öge ve ilkelerin kulla-
nımına etkisi ve uygulamanın niteliğine olan katkısı hakkındaki düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla
paylaşınız.
86

