Page 84 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 84

4. ÜNİTE




                 ETKİNLİK

               Yüksek Rönesans Dönemi'nden Leonardo da Vinci’nin “La Belle Ferronnière’nin Portresi” (Lö Bel Föraniyer'in
               Portresi) isimli eseri (Görsel 4.25) ile Pablo Picasso’nun “Ağlayan Kadın” isimli eserine (Görsel 4.26) ait
               görseller  aşağıda  verilmiştir.  Eserleri  kompozisyon  anlayışları  açısından  inceleyiniz.  Görsellere  yönelik
               aşağıdaki soruları cevaplayınız.









































                Görsel 4.25: La Belle Ferronnière’nin (Lö Bel Föraniyer)   Görsel 4.26: Ağlayan Kadın, 1937, Pablo Picasso, Tate (Teyt) Müzesi,
                Portresi, 1490-1497, Leonardo da Vinci, Louvre (Luğv)           Liverpool
                               Müzesi, Paris






               1.  Verilen  sanat  eserlerinde  kullanılan  kompozisyonların  ait  olduğu  sanat  dönemlerinin  genel  üslup
                   özellikleri ile bağı hakkındaki düşüncelerinizi söyleyiniz.

               2.  Sanat eserlerinde kullanılan kompozisyonların hangi tür kompozisyonları temsil ettiğini söyleyiniz.
               3.  Kompozisyonları  öge  ve  ilke  kullanımı  açısından  inceleyerek  benzerlik  ve  farklılıkların  nedenlerini
                   söyleyiniz.
               4.  Klasik ve Modern Dönemleri temsil eden bu iki eseri kompozisyon kullanımı açısından karşılaştırarak
                   benzerlik ve farklılıkların nedenlerini söyleyiniz.











    82
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89