Page 84 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 84
4. ÜNİTE
ETKİNLİK
Yüksek Rönesans Dönemi'nden Leonardo da Vinci’nin “La Belle Ferronnière’nin Portresi” (Lö Bel Föraniyer'in
Portresi) isimli eseri (Görsel 4.25) ile Pablo Picasso’nun “Ağlayan Kadın” isimli eserine (Görsel 4.26) ait
görseller aşağıda verilmiştir. Eserleri kompozisyon anlayışları açısından inceleyiniz. Görsellere yönelik
aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Görsel 4.25: La Belle Ferronnière’nin (Lö Bel Föraniyer) Görsel 4.26: Ağlayan Kadın, 1937, Pablo Picasso, Tate (Teyt) Müzesi,
Portresi, 1490-1497, Leonardo da Vinci, Louvre (Luğv) Liverpool
Müzesi, Paris
1. Verilen sanat eserlerinde kullanılan kompozisyonların ait olduğu sanat dönemlerinin genel üslup
özellikleri ile bağı hakkındaki düşüncelerinizi söyleyiniz.
2. Sanat eserlerinde kullanılan kompozisyonların hangi tür kompozisyonları temsil ettiğini söyleyiniz.
3. Kompozisyonları öge ve ilke kullanımı açısından inceleyerek benzerlik ve farklılıkların nedenlerini
söyleyiniz.
4. Klasik ve Modern Dönemleri temsil eden bu iki eseri kompozisyon kullanımı açısından karşılaştırarak
benzerlik ve farklılıkların nedenlerini söyleyiniz.
82

