Page 238 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 238

Etkinlik

              Aşağıda Degaron Camisi hakkında verilen bilgiyi okuyu-
              nuz. Yapının bugünkü durumunu gösteren görseli incele-
              yiniz.  Görselde caminin hangi bölümlerinin görüldüğünü
              ve yapının bugünkü durumu hakkındaki düşüncelerinizi
              boş bırakılan yere yazınız.























                                                                             Görsel 4.34
                                                                             "Degaron Cami", Buhara
              Karahanlılardan kalan en eski yapılar kerpiçten, tuğla mima-
              riye geçişi göstermektedir. Hazara Camisi diye de bilinen De-
              garon Camisi Özbekistan’da Nevai (Kermine) şehrine bağlı ve
              bu şehrin 30 km batısındaki Hazara köyünün 1-2 km güneyin-
              de yer almaktadır. Camide kerpiç ve tuğla beraber kullanılmış-
              tır. Cami, planı ve mimarisi bakımından kendisinden önceki
              yapılara kıyasla gelişme göstermektedir. Merkezi kubbe orta-
              da dört tane dairevi kesitli ayakla taşınmaktadır. Ayaklar bir-
              birine sivri kemerlerle bağlanmıştır. İnce ve yuvarlak payeler
              üzerine dört sivri kemerlerle oturan kubbe, yanlardan tonoz-
              larla çevrilmiş olup köşelerde birer küçük kubbe ile merkezi
              plan şemasını ortaya koymaktadır.

              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              .................................................................................................
              ................................................................................................




                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    235
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243