Page 238 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 238
Etkinlik
Aşağıda Degaron Camisi hakkında verilen bilgiyi okuyu-
nuz. Yapının bugünkü durumunu gösteren görseli incele-
yiniz. Görselde caminin hangi bölümlerinin görüldüğünü
ve yapının bugünkü durumu hakkındaki düşüncelerinizi
boş bırakılan yere yazınız.
Görsel 4.34
"Degaron Cami", Buhara
Karahanlılardan kalan en eski yapılar kerpiçten, tuğla mima-
riye geçişi göstermektedir. Hazara Camisi diye de bilinen De-
garon Camisi Özbekistan’da Nevai (Kermine) şehrine bağlı ve
bu şehrin 30 km batısındaki Hazara köyünün 1-2 km güneyin-
de yer almaktadır. Camide kerpiç ve tuğla beraber kullanılmış-
tır. Cami, planı ve mimarisi bakımından kendisinden önceki
yapılara kıyasla gelişme göstermektedir. Merkezi kubbe orta-
da dört tane dairevi kesitli ayakla taşınmaktadır. Ayaklar bir-
birine sivri kemerlerle bağlanmıştır. İnce ve yuvarlak payeler
üzerine dört sivri kemerlerle oturan kubbe, yanlardan tonoz-
larla çevrilmiş olup köşelerde birer küçük kubbe ile merkezi
plan şemasını ortaya koymaktadır.
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
................................................................................................
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 235