Page 306 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 306

Yayıncılık, İstanbul, 1986.               GÜLTEKİN Gönül, “II.Meşrutiyet Dönemi Resim ve Heykel
                                                                  Sanatındaki Gelişmeler”, XII.Türk Tarih Kongre-
            EYÜBOĞLU Bedri Rahmi, Resme Başlarken, Türkiye İş     si, C III., Ankara, 1994,  s. 1042-1043.
                  Bankası Yayınları, İstanbul, 2005.
                                                            HAUSER Arnold,  Sanatın  Toplumsal  Tarihi,  Deniz  Ki-
            FATTHING Stephen, Sanatın Tüm Öyküsü, Hayalperest     tabevi, İstanbul, 2006.
                  Yayınevi, 2014.
                                                            HOLLINGSWORTH  Mary,  Dünya  Sanat  Tarihi,  İnkılap
            FORTENBERRY  Diane,  MELİCK  Tom,  Tarı̇h  Boyunca
                  Sanat, YKY, 2015.                               Kitabevi, 2010.
                                                            İSKENDER Kemal, “Türk Resminin Dünü, Bugünü ve Ge-
            GERMANER Ali  Teoman,  “Cumhuriyetimizin  75.Yılında,   leceği”, Gergedan, Dönemli Yayıncılık, Eylül 1998,
                  Ülkemizde  ‘Heykel’  Olgusuna  Genel  Bir  Bakış”,
                  Cumhuriyetin  Renkleri  Biçimleri,  T.T.V.,  Mayıs   s. 8-21.
                  1999.                                     İSLİMYELİ  Nüzhet, Asker Ressamlar ve Ekoller, Doğuş
                                                                  Matbaası, Ankara, 1965.
            GERMANER Semra- İNANKUR Zeynep, Oryantalistler-
                  in İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstan-  KAYA Gönül, Resimli Bir Osmanlı Tarihi: Asafi Paşa’nın
                  bul, 2002.                                      Şecaatname’si, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilim-
                                                                  ler  Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek  Lisan Tezi,
            GEZER  Hüseyin,  Cumhuriyet  Dönemi  Türk  Heyke-     2006.
                  li,  Cumhuriyetin  60.Yılına  Armağan,  Türkiye  İş
                  Bankası Yayınları, Tisa Matbaası, Ankara, 1984.  KÖKSAL Ahmet, “Heykel Sanatına Adanmış Bir Yaşam:
                                                                  Haluk Tezonar”, Art Decor,  Sayı:23,  Şubat 1995,
            GİRAY Giray,  Mahmut Cûda, Türkiye İş Bankası Yayın-  s. 140.
                  ları, İstanbul, 1989.
                                                            KRAUSSE Anna-Carola, Rönesanstan Günümüze Res-
            GİRAY Kıymet, “Yurdu Gezen Türk Ressamları-1”, Tür-   im Sanatının Öyküsü, Literatür Yayıncılık, Alman-
                  kiye’de Sanat, Sayı: 18, Mart/Nisan, 1995, s. 37.
                                                                  ya, 2005.
            GİRAY  Kıymet,  Çallı  ve  Atölyesi,    Türkiye  İş  Bankası   LITTLE Stephen, ...izmler, Sanatı Anlamak, 2013.
                  Yayınları, İstanbul, 1997.
                                                            LYNTON Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kii-
            GİRAY Kıymet, “Abdülaziz Heykelinden 1950’lere Uzanan   tabevi, İstanbul, 1982.
                  Çizgide  Türk  Heykel  Sanatının  Gelişimi”,  Türki-
                  yede Sanat, Sayı:29, 1997, s. 30-38.      MAHİR,  Banu,  “İslamda  ‘Resim’  Sözcüğünün  Belirle-
                                                                  diği Tasvir Geleneği”, Sanat Tarihinde Doğudan
            GİRAY Kıymet, Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Res-  Batıya Ünsal Yücel Anısına Sempozyum Bildir-
                  im Heykel Müzesi Koleksiyonu’ndan Örnekler-
                  le Manzara, Türkiye İş Bankası, t.y.            ileri, Sandoz Kültür Yayınları, 1989, s. 59-64.
                                                            OSMA  Kıvanç,  Cumhuriyet  Dönemi  Anıt  Heykelleri
            GOMBRICH  Ernst,  Sanatın  Öyküsü,  Remzi  Kitabevi,   (1923-1946), Atatürk Araştırma  Merkezi, Ankara,
                  1995, İstanbul.
                                                                  2003.
            GÖREN  Ahmet  Kamil,  “Bir  Dönemler  Paris’te  Eğitim   ÖGEL Bahaeddin, “Uygur Devletinin Teşekkülü  ve Yük-
                  Merkezi  Olan  ‘Okul’  ile  Sanatı Yönlendiren  ‘Aka-  seliş Devri”, Belleten, Türk Tarih Kurumu, XIX/75,
                  demi’nin  Öyküsü:  l’Ecole  des  Beaux-Arts”,  An-  Ankara, 1955.
                  tik&Dekor,  Sayı:34, İstanbul, Nisan 1996, s. 92-
                  95.                                       ÖNDİN, Nilüfer, Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve San-
                                                                  at 1923-1950, İnsancıl Yayınları, İstanbul, 2003.
            GÖREN Ahmet Kamil, “19. Yüzyılda Paris’te Resim Eğiti-
                  mi”,  Antik&Dekor,    Sayı:35,  İstanbul,  Haziran   ÖTGÜN  Cebrail,  “Sanat  Yapıtına  Yaklaşım  Biçimleri”,
                  1996, s. 94-100.                                Gazi  Üniversitesi  Sanat  ve  Tasarım  Dergisi,
                                                                  Ocak 2009
            GÖREN Ahmet Kamil, “Türk Resim Sanatına Yön Veren
                  Kuşağın Batıdaki Eğitimi: ‘1914 Kuşağı’ Sanatçıları   ÖZBEN Münip, “Dokuzuncu Ölüm Yıldönümünde Zeki Ko-
                  Paris’te”,  Antik&Dekor,    Sayı:36,  İstanbul,  Eylül   camemi’nin Sanatı”, Ankara Sanat, Yıl:3, Sayı:25,
                  1996, s. 62-68.                                 1 Mayıs 1968,  s. 10- 11.
            GÖREN Ahmet  Kamil,  “Türk  Sanatçıların  Paris’teki  Ho-  ÖZSEZGİN Kaya , Türk Plastik Sanatçıları Ansiklope-
                  calarından:  3  ,  Fernand-Anne  Piestre  Cormon”,   disi, Yapı Kredi Yayınları,İstanbul, 1999.
                  (1845-1924), Antik&Dekor,  Sayı:36, İstanbul, Ey-
                  lül 1996, s. 70-73.                       POOKE  Grant,  WHİTHAM  Graham,  Sanatı  Anlamak,
                                                                  Optimist Yayım ve Dağıtım, İstanbul, 2011.
            GÖREN  Ahmet  Kamil,  Türk  Resim  Sanatında  Şişli
                  Atölyesi  ve  Viyana  Sergileri,    İstanbul,  1997.   RENDA Günsel - EROL Turan, Başlangıcından Bugüne
                  GÖREN,  Ahmet  Kamil,  “Profesör  Cormon:  Türk   Çağdaş Türk Resim Sanatı, C I, Tiglat Yayınları,
                  Ressamların  Paris’teki  Hocası  Öğrencileri  ona   İstanbul, 1981.
                  “Paris’in en çirkin ve zayıf adamı” veya “Dizkapağı   RENDA, Günsel, “Resimde Çağdaşlaşma”, Dünya Kenti
                  Baba” derlerdi.)”, Artist, Sayı: 6, Artist Yayın End.,   İstanbul,  Türkiye  Ekonomik  ve  Toplumsal  Tarih
                  İstanbul, Mart 2003, s. 8-15.                   Vakfı, İstanbul, s. 176.



                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    303
   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311