Page 306 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 306
Yayıncılık, İstanbul, 1986. GÜLTEKİN Gönül, “II.Meşrutiyet Dönemi Resim ve Heykel
Sanatındaki Gelişmeler”, XII.Türk Tarih Kongre-
EYÜBOĞLU Bedri Rahmi, Resme Başlarken, Türkiye İş si, C III., Ankara, 1994, s. 1042-1043.
Bankası Yayınları, İstanbul, 2005.
HAUSER Arnold, Sanatın Toplumsal Tarihi, Deniz Ki-
FATTHING Stephen, Sanatın Tüm Öyküsü, Hayalperest tabevi, İstanbul, 2006.
Yayınevi, 2014.
HOLLINGSWORTH Mary, Dünya Sanat Tarihi, İnkılap
FORTENBERRY Diane, MELİCK Tom, Tarı̇h Boyunca
Sanat, YKY, 2015. Kitabevi, 2010.
İSKENDER Kemal, “Türk Resminin Dünü, Bugünü ve Ge-
GERMANER Ali Teoman, “Cumhuriyetimizin 75.Yılında, leceği”, Gergedan, Dönemli Yayıncılık, Eylül 1998,
Ülkemizde ‘Heykel’ Olgusuna Genel Bir Bakış”,
Cumhuriyetin Renkleri Biçimleri, T.T.V., Mayıs s. 8-21.
1999. İSLİMYELİ Nüzhet, Asker Ressamlar ve Ekoller, Doğuş
Matbaası, Ankara, 1965.
GERMANER Semra- İNANKUR Zeynep, Oryantalistler-
in İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstan- KAYA Gönül, Resimli Bir Osmanlı Tarihi: Asafi Paşa’nın
bul, 2002. Şecaatname’si, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilim-
ler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi,
GEZER Hüseyin, Cumhuriyet Dönemi Türk Heyke- 2006.
li, Cumhuriyetin 60.Yılına Armağan, Türkiye İş
Bankası Yayınları, Tisa Matbaası, Ankara, 1984. KÖKSAL Ahmet, “Heykel Sanatına Adanmış Bir Yaşam:
Haluk Tezonar”, Art Decor, Sayı:23, Şubat 1995,
GİRAY Giray, Mahmut Cûda, Türkiye İş Bankası Yayın- s. 140.
ları, İstanbul, 1989.
KRAUSSE Anna-Carola, Rönesanstan Günümüze Res-
GİRAY Kıymet, “Yurdu Gezen Türk Ressamları-1”, Tür- im Sanatının Öyküsü, Literatür Yayıncılık, Alman-
kiye’de Sanat, Sayı: 18, Mart/Nisan, 1995, s. 37.
ya, 2005.
GİRAY Kıymet, Çallı ve Atölyesi, Türkiye İş Bankası LITTLE Stephen, ...izmler, Sanatı Anlamak, 2013.
Yayınları, İstanbul, 1997.
LYNTON Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kii-
GİRAY Kıymet, “Abdülaziz Heykelinden 1950’lere Uzanan tabevi, İstanbul, 1982.
Çizgide Türk Heykel Sanatının Gelişimi”, Türki-
yede Sanat, Sayı:29, 1997, s. 30-38. MAHİR, Banu, “İslamda ‘Resim’ Sözcüğünün Belirle-
diği Tasvir Geleneği”, Sanat Tarihinde Doğudan
GİRAY Kıymet, Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Res- Batıya Ünsal Yücel Anısına Sempozyum Bildir-
im Heykel Müzesi Koleksiyonu’ndan Örnekler-
le Manzara, Türkiye İş Bankası, t.y. ileri, Sandoz Kültür Yayınları, 1989, s. 59-64.
OSMA Kıvanç, Cumhuriyet Dönemi Anıt Heykelleri
GOMBRICH Ernst, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, (1923-1946), Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara,
1995, İstanbul.
2003.
GÖREN Ahmet Kamil, “Bir Dönemler Paris’te Eğitim ÖGEL Bahaeddin, “Uygur Devletinin Teşekkülü ve Yük-
Merkezi Olan ‘Okul’ ile Sanatı Yönlendiren ‘Aka- seliş Devri”, Belleten, Türk Tarih Kurumu, XIX/75,
demi’nin Öyküsü: l’Ecole des Beaux-Arts”, An- Ankara, 1955.
tik&Dekor, Sayı:34, İstanbul, Nisan 1996, s. 92-
95. ÖNDİN, Nilüfer, Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve San-
at 1923-1950, İnsancıl Yayınları, İstanbul, 2003.
GÖREN Ahmet Kamil, “19. Yüzyılda Paris’te Resim Eğiti-
mi”, Antik&Dekor, Sayı:35, İstanbul, Haziran ÖTGÜN Cebrail, “Sanat Yapıtına Yaklaşım Biçimleri”,
1996, s. 94-100. Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi,
Ocak 2009
GÖREN Ahmet Kamil, “Türk Resim Sanatına Yön Veren
Kuşağın Batıdaki Eğitimi: ‘1914 Kuşağı’ Sanatçıları ÖZBEN Münip, “Dokuzuncu Ölüm Yıldönümünde Zeki Ko-
Paris’te”, Antik&Dekor, Sayı:36, İstanbul, Eylül camemi’nin Sanatı”, Ankara Sanat, Yıl:3, Sayı:25,
1996, s. 62-68. 1 Mayıs 1968, s. 10- 11.
GÖREN Ahmet Kamil, “Türk Sanatçıların Paris’teki Ho- ÖZSEZGİN Kaya , Türk Plastik Sanatçıları Ansiklope-
calarından: 3 , Fernand-Anne Piestre Cormon”, disi, Yapı Kredi Yayınları,İstanbul, 1999.
(1845-1924), Antik&Dekor, Sayı:36, İstanbul, Ey-
lül 1996, s. 70-73. POOKE Grant, WHİTHAM Graham, Sanatı Anlamak,
Optimist Yayım ve Dağıtım, İstanbul, 2011.
GÖREN Ahmet Kamil, Türk Resim Sanatında Şişli
Atölyesi ve Viyana Sergileri, İstanbul, 1997. RENDA Günsel - EROL Turan, Başlangıcından Bugüne
GÖREN, Ahmet Kamil, “Profesör Cormon: Türk Çağdaş Türk Resim Sanatı, C I, Tiglat Yayınları,
Ressamların Paris’teki Hocası Öğrencileri ona İstanbul, 1981.
“Paris’in en çirkin ve zayıf adamı” veya “Dizkapağı RENDA, Günsel, “Resimde Çağdaşlaşma”, Dünya Kenti
Baba” derlerdi.)”, Artist, Sayı: 6, Artist Yayın End., İstanbul, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih
İstanbul, Mart 2003, s. 8-15. Vakfı, İstanbul, s. 176.
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 303