Page 82 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 82

Resim                                                             Görsel 2.35

            •   Resimlerde doğaya uygunluk ve ideal güzellik ön planda tu-    “Haraç Para”, 1425-1427,
                                                                              Masaccio
                tulmuş,  koyu renkler terk edilerek pastel renkler tercih edil-  [(Massacyo), (1401-1428)],
                miştir (Görsel 2.35).                                         fresko, Brancacci Şapeli, Floransa
            •   Figürler uyumlu ve durgundur.

            •   Sanatçılar kutsal kitaplardaki öyküleri betimlemenin yanı sıra
                insana ve doğaya yönelmişlerdir.

            •   Figürler Roma Dönemi giysileri içinde tasvir edilmiştir.
            •   İnsan anotomisi ön plana çıkmıştır.
            •   Portre ressamlığı, tarihsel ve mitolojik konular önem kazan-
                mıştır.
            •   Kompozisyonlarda  figürler  resmin  ön  planına  ve  geometrik
                şemalar içine yerleştirilmiştir.
                                                                              Görsel 2.36
            •   Tek  ve  çok  figürlü  bir  düzlemde,  geri  plandaki  unsurların
                perspektif yardımı ile resmin içine doğru geliştirilerek insan   “Paris’in Kararı”,1488,
                                                                              Sandro Botticelli,
                figürünün ön plana çıkarıldığı ve anlatımın figür üzerinde yo-  197x81 cm, panel üz. tempera,
                ğunlaştığı gözlenir (Görsel 2.36).                            Özel Koleksiyon



























                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    79
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87