Page 82 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 82
Resim Görsel 2.35
• Resimlerde doğaya uygunluk ve ideal güzellik ön planda tu- “Haraç Para”, 1425-1427,
Masaccio
tulmuş, koyu renkler terk edilerek pastel renkler tercih edil- [(Massacyo), (1401-1428)],
miştir (Görsel 2.35). fresko, Brancacci Şapeli, Floransa
• Figürler uyumlu ve durgundur.
• Sanatçılar kutsal kitaplardaki öyküleri betimlemenin yanı sıra
insana ve doğaya yönelmişlerdir.
• Figürler Roma Dönemi giysileri içinde tasvir edilmiştir.
• İnsan anotomisi ön plana çıkmıştır.
• Portre ressamlığı, tarihsel ve mitolojik konular önem kazan-
mıştır.
• Kompozisyonlarda figürler resmin ön planına ve geometrik
şemalar içine yerleştirilmiştir.
Görsel 2.36
• Tek ve çok figürlü bir düzlemde, geri plandaki unsurların
perspektif yardımı ile resmin içine doğru geliştirilerek insan “Paris’in Kararı”,1488,
Sandro Botticelli,
figürünün ön plana çıkarıldığı ve anlatımın figür üzerinde yo- 197x81 cm, panel üz. tempera,
ğunlaştığı gözlenir (Görsel 2.36). Özel Koleksiyon
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 79