Page 87 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 87

Görsel 2.45
                      “Cennet Kapıları”, (ayrıntı),
                                  1425-1452,
                              Lorenzo Ghiberti,
                             altın bronz, rölyef,
                        Aziz Giovanni (Ciovanni)
                         Vaftizhanesi , Floransa
                                              Heykel

                                              •   Heykel sanatı, Rönesans’la birlikte mimariden bağımsız ola-
                                                  rak  ele  alınmaya  başlanan  heykeller,  yapıların  önlerinde,
                                                  caddelerde ve meydanlarda yer alır.

                                              •   Hümanizm’in  etkisiyle  insanın  ön  planda  olması,  güzel  vü-
                                                  cutlu, çıplak heykellerin yapımını, anatomi bilgisini, Eski Çağ
                                                  heykellerinin incelenmesini gerektirmiştir (Görsel 2.46).
                                              •   Mimariye bağlı heykeller ise daha çok yapıların dış cephele-
                                                  rinde görülür (Görsel 2.45).
                                              •   Heykel yapımında bronz, tunç ve mermer kullanılmıştır (Gör-
                                                  sel 2.47).












                                  Görsel 2.46
                “Herkül ve Nessus”, (ayrıntı), 1599,
                             Giovanni Bologna,
                             mermer,  Floransa











                                  Görsel 2.47
                      “Gattamelata”, 1445-1453,
                                   Donatello,
                            340x390 cm, bronz,
                             Padova, Floransa


                 84   SANAT ESERLERİ ANALİZİ
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92