Page 87 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 87
Görsel 2.45
“Cennet Kapıları”, (ayrıntı),
1425-1452,
Lorenzo Ghiberti,
altın bronz, rölyef,
Aziz Giovanni (Ciovanni)
Vaftizhanesi , Floransa
Heykel
• Heykel sanatı, Rönesans’la birlikte mimariden bağımsız ola-
rak ele alınmaya başlanan heykeller, yapıların önlerinde,
caddelerde ve meydanlarda yer alır.
• Hümanizm’in etkisiyle insanın ön planda olması, güzel vü-
cutlu, çıplak heykellerin yapımını, anatomi bilgisini, Eski Çağ
heykellerinin incelenmesini gerektirmiştir (Görsel 2.46).
• Mimariye bağlı heykeller ise daha çok yapıların dış cephele-
rinde görülür (Görsel 2.45).
• Heykel yapımında bronz, tunç ve mermer kullanılmıştır (Gör-
sel 2.47).
Görsel 2.46
“Herkül ve Nessus”, (ayrıntı), 1599,
Giovanni Bologna,
mermer, Floransa
Görsel 2.47
“Gattamelata”, 1445-1453,
Donatello,
340x390 cm, bronz,
Padova, Floransa
84 SANAT ESERLERİ ANALİZİ