Page 88 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 88

Görsel 2.48
                                                                              “Pieta”, 1499,
                                                                              Michelangelo Buonarrati,
                                                                              174x195 cm, mermer,
                                                                              Aziz Pietro Bazilikası, Roma

            •   İncil  ve  Tevrat’ın  yanı  sıra  mitolojik  konular  da  işlenmiştir
                (Görsel 2.48). Bu konular Hristiyanlığın özünü ve anlamını
                belirtecek sembollerle donatılmıştır. Rönesan İtalyasında as-
                kerin saygın konumu soyluların at üzerindeki heykel ve büst-
                leri ile verilmiştir.
            •   Gerçekçiliğin egemen olduğu dinsel figürlü heykellerde insan
                temel alınmıştır (Görsel 2.49).
            •   Dönemin  önemli  sanatçıları:  Lorenzo  Ghiberti,  Donatello
                [(Donatello),    (1386-1466)],   Andrea  del  Verrocchio  [(Andı-
                reya  del  Veroçiyo),  (1435-1488)],  Michelangelo  Buonarrati
                (1475-1564)  ve  Benvenuto  Cellini'dir  [(Benvenuto  Cellini),
                (1500-1571)].

                 Etkinlik

              1.  Rönesans üslup özelliklerini dikkate alarak yapacağı-
                 nız bir heykel tasarımı nasıl olurdu?
              2.  Yapacağınız heykelin konusu ne olurdu?                      Görsel 2.49
              3.  Hangi malzemeyi kullanırdınız? Arkadaşlarınızla pay-        “Mesih ve Aziz Thomas”, 1453,
                 laşınız.                                                     Andrea del Verrocchio,
                                                                              230 cm, bronz, Floransa


                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    85
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93