Page 88 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 88
Görsel 2.48
“Pieta”, 1499,
Michelangelo Buonarrati,
174x195 cm, mermer,
Aziz Pietro Bazilikası, Roma
• İncil ve Tevrat’ın yanı sıra mitolojik konular da işlenmiştir
(Görsel 2.48). Bu konular Hristiyanlığın özünü ve anlamını
belirtecek sembollerle donatılmıştır. Rönesan İtalyasında as-
kerin saygın konumu soyluların at üzerindeki heykel ve büst-
leri ile verilmiştir.
• Gerçekçiliğin egemen olduğu dinsel figürlü heykellerde insan
temel alınmıştır (Görsel 2.49).
• Dönemin önemli sanatçıları: Lorenzo Ghiberti, Donatello
[(Donatello), (1386-1466)], Andrea del Verrocchio [(Andı-
reya del Veroçiyo), (1435-1488)], Michelangelo Buonarrati
(1475-1564) ve Benvenuto Cellini'dir [(Benvenuto Cellini),
(1500-1571)].
Etkinlik
1. Rönesans üslup özelliklerini dikkate alarak yapacağı-
nız bir heykel tasarımı nasıl olurdu?
2. Yapacağınız heykelin konusu ne olurdu? Görsel 2.49
3. Hangi malzemeyi kullanırdınız? Arkadaşlarınızla pay- “Mesih ve Aziz Thomas”, 1453,
laşınız. Andrea del Verrocchio,
230 cm, bronz, Floransa
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 85