Page 213 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 213

Kılıç, K. (1994). Sanatsal İş ve Teknik Eğitim, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
            Kınay, T. (2010), Baskı Resimde Esinlenme ve Japon Sanatından Esinlenen Van Gogh, Süleyman Demirel Ü, Güzel
                 Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
            Kıranlar, Ö. (2008), 20. Yüzyıl Heykeli İçerisinde İlhan Koman Heykelinin Yeri, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler
                 Enstitüsü, Sanat Tarihi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, s. 5-9.
            Kıvanç, F. E. (2005), Fibonacci Sayı Dizisi ve Altın Oran, P i V O L K A, Yıl: 4 Sayı: 16, s.16.
            Korur, A. (2008), Cumhuriyet’in İlk On Beş Yılında Türk Resim ve Heykel Sanatı (1923-1938), Ankara Üniversitesi,
                 Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
            Kurut, T. (2012),  Özgün Baskı Sanatında Bir Anlatım Biçimi Olarak Portre, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bi-
                 limleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Resim Öğretmenliği Programı, Yüksek Lisans Tezi,
                 İzmir, s.18-19.
            Küpeli, A. E. (2014), Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Temel Tasarım Dersi Kapsamında Öğrencilerin Üç Bo-
                 yutlu Tasarım Çalışmalarında Uygulanması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim-İş Öğret-
                 menliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, s. 55.
            Kütükoğlu, B. (2008), 19. Yüzyıldan Günümüze Türk Resminde Natürmort ve Nesne, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal
                 Bilimler Enstitüsü, Plastik Sanatlar Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
            Lynton, N. (1993), Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Cevat Çapan ve Sadi Öziş. 3. Basım. Ankara: Remzi Kitabevi.
            Marmara, T. (2016), Temel Tasarım Öğesi Olarak Ritim: Johannes Itten’in Ritim İçerikli Pedagojik Yaklaşımı, Mi-
                 mar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Sanat Dalı, Temel Sanat
                 ve Tasarım Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, s. 103-105.
            Matisse’in Sözü, 5. Ünite: Yolcu, E. (2004), Sanat Eğitim Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınevi, s. 30
            Mercin, L. ve Alakuş, A. O. (2007), Birey ve Toplum İçin Sanat Eğitiminin Gerekliliği, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp
                 Eğitim Fakültesi Dergisi 9, s. 14-20.
            Mercin, L. (2019), Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
            Morkoç, M. (2013),  Sanat Nesnesi ve Mekân İlişkisi Üzerine Uygulamalar, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar
                 Enstitüsü Seramik Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu, Ankara, s 3-6.
            Orhan, A. H. (2017), Henri Matisse’nin Sanatında Zaman ve Mekân Kavramı, Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğ-
                 rafya Fakültesi Dergisi, [S. l.], v. 47, n. 1, ISSN 2459-0150.
            Özman, M. (2015),  Pablo Picasso’nun Kübizm’e Geçiş Dönemi: Yaşamı ve Eserleri (1881-1907), Ankara Üniversi-
                 tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Dilleri ve Edebiyatları (İspanyol Dili ve Edebiyatı) Anabilim Dalı, Yüksek
                 Lisans Tezi, Ankara, s.116,117.
            Özsoy, V. ve Ayaydın A. (2016), Görsel Tasarım Öge ve İlkeleri, Ankara: Pegem Akademi.
            Öztuna, Y. H. (2008), Görsel İletişimde Temel Tasarım, İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.
            Parramon J. M. (1997), Resimde Renk ve Uygulanışı, İstanbul: Remzi Kitapevi.
            Parsıl, Ü. ( 2012), Görsel Algılama, İstanbul: An Kitap Yayınları.
            Saint-Exupéry, A. (2017), “Küçük Prens” (Fransızca özgün adı: Le Petit Prince)
            Samur, D. (2019), Sanat Yapıtında Renklerin Fizyolojik ve Psikolojik Etkilerinin Sarı Renk Bağlamında İncelenme-
                 si, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim ABD, Yüksek Lisans Tezi, s. 50.
            Sarı, E. (2018), Sanat Olgusunun Tarihsel Süreçte Değişen Tanımı, İşlevi ve Değeri Üzerine, Erciyes Üniversitesi
                 Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLV, 2018/2, s. 131-154.
            Seçer, Ç. (2010), Fovizm’in Doğuşu ve Henri Matisse, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler
                 Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
            Sırcan, Ş. (2006). “Modern Resim Sanatında Biçim ve Parça Bütün İlişkisi”, Anadolu Üniversitesi GSF Resim Ana
                 Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi, s.15-16.
            Sözen, M. ve Tanyeli, U. (2005), Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 8. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
            Şener, N. (2004), Görsel Anlatımda Denge, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı,
                 Sanatta Yeterlilik Tezi, s. 8-38.
            T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Güzel Sanatlar Lisesi, Temel Sanat Eğitimi
                 Dersi Öğretim Programı, 2022, Ankara.
            Tanyeli, U. ve Sözen, M. (1992), “Sanat Kavram ve Terimler Sözlüğü”, İstanbul: Remzi Kitabevi.
            Taş, G. (2011), Tarihsel Gelişim Sürecinde Çevrenin Heykelle, Heykelin de Çevreyle İlişkilendirilmesi, Atatürk Üni-
                 versitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, s.18-24.






                                                                                                    211
   208   209   210   211   212   213   214   215