Page 212 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 212

Ataman, B. (Genel Koordinatör), (2007), Resim: Günlük Yaşamdan İlham Alan Ressam: Edgar Degas, Dirim Aylık
              Tıp Gazetesi, S: 4 Ekim-Kasım-Aralık, ISSN0378 - 8628, s. 8-9.
          Bahr, H. (1982), “Dışavurumculuk ve Sanatlar”, Boyut Plastik Sanatlar Dergisi, s.12.
          Balcı, Y. B. ve Say, N. (2005), Temel Sanat Eğitimi, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
          Baloğlu, E. (2014), Michelangelo’nun Yapıtlarının Biçimsel Olarak İncelenmesi ve Yeniden Yorumlanması, Süley-
              man Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Isparta, s. 13
              ve sonrası.
          Başaran, B. ve Şirin, N. (2011), Moda ve Tekstil Tasarım Öğretim Programında Görsel Sanatlar Eğitimi, DOI:
              10.7816/idil-02-06-06, İdil Dergisi, s. 73-75.
          Bayram, A. (2019), Güzel Sanatlar Liseleri Üç Boyutlu Sanat Atölye Derslerinde Aktif Öğrenme Yöntemlerinin
              Öğrencilerin Başarısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim-İş Öğretmenliği Anabilim
              Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, s. 30.
          Bigalı, Ş. (1976), Resim Sanatı. İstanbul: Yaylacık Matbaası.
          Boydaş N. (2007), Sanat Eleştirisine Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
          Bulat, S., Bulat, M. ve Aydın, B. (2014), Bauhause Tasarım Okulu, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
              Dergisi,  18 (1), 105-120.
          Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2020), Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
          Büyükgenç, B. (2007), Peter Weıss’ın “Direnmenin Estetiği” Romanı Üzerine Bir Görsel Okuma Kılavuzu, Çukuro-
              va Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim-İş Eğitimi Ana Bölüm Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Adana.
          Çağlarca, S. (1968), Renk ve Armoni Kuralları, İstanbul: İnkılap Kitapevi.
          Çağlayan, E. (2018), Temel Sanat Eğitiminde Renk Olgusu, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt,
              7, S. 1, s. 22, 34.
          Çapar, M. (2008), İlköğretim İkinci Kademe Görsel Sanatlar Eğitimi Dersinde Üç Boyutlu Çalışmaların Önemi,
              Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, S. 35 s. 114, 115.
          Çelik, K. (2017), Grafik Tasarım Ürünü Olan Afiş Tasarımında Altın Oranın Önemi, Gazi Üniversitesi, Güzel Sanat-
              lar Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
          Çetintaş, V. (2012), Türk Heykel Sanatının Gelişim Aşamasında Abdülaziz Dönemi (1861-1876) Etkinlikleri, 38.
              Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS): Tarih ve Medeniyetler Tarihi, 10-15 Eylül
              2007, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları, 2: 925-935.
          Çınar, H. S. ve Yirmibeşoğlu, F. (2019),  Sanatın Arazide Biçim Almış Hali; Land-Art, Güzel Sanatlar Alanında Ma-
              kaleler, 4. Bölüm, s. 67.
          Deliduman Gence, C. ve İstifoğlu Orhon, B. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Ankara: Gerhun Yayıncılık.
          Doğru, M. S. (2013), Sinema Yapımlarında Görsel Eğretileme ve Anlatım Aracı Olarak Işık: Kara Film Örneği,
              Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
          Engineri, M. (2008), Rembrandt’ Adlı Sanatçının Araştırılması, Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sera-
              mik Bölümü, Mersin, s. 1-7.
          Ersoy, A. (2002), Sanat Kavramlarına Giriş, İstanbul: Beta Basım Yayın.
          Erzen, N. J. (1997), Denge: Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Yem Yayınları, 1. Cilt.
          Erzen, N. J. (1997), Sanatçı: Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Yem Yayınları, 3. Cilt.
          Genç, A. ve Sipahioğlu, A. (1990), Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, İzmir: Sergi Yayınevi.
          Gevgilili, A. Hasol, D. ve Özer, B. (1997), Kolaj: Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Yem Yayınları, 3. Cilt.
          Gökaydın N. (2002), Temel Sanat Eğitimi, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
          Gürer, L. ( 1990), Temel Tasarım, İstanbul, İstanbul Teknik Üniversite Matbaası.
          Hatipoğlu, Ş. (2007), Ortaöğretim Resim Dersinde Öğrencilerin Yaptıkları Çalışmaların Sanatsal Gelişim Özellik-
              lerine Göre Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara s. 23.
          Işıngör M. ve Aslıer M. (1986), Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Grafik Resim, MEB Devlet Kitapları, Ankara:
              Türk Tarih Kurumu Basımevi, s, 12-19.
          İnankur, Z. (1997), “Canaletto”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Hürriyet Ofset, İstanbul:1. Cilt.
          Karaahmetoğlu, A. (2012), “Gustav Klımt’in Sanatı ve Günümüze Yansıması”, Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler
              Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Resim Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
          Kaya, İ. (2011), Modern Heykel Sanatında Biçimsel Denemeler, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
              Heykel Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, s.68.
          Kazaklı, A. (2012), Kolaj Tekniğinin Takı ve Mücevher Sanatına Uygulanması, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sa-
              natlar Enstitüsü Tekstil ve Moda Tasarım Anasanat Dalı Yüksek Lisans Tezi İzmir, s. 54.
          Keser, N. (2005), Sanat Sözlüğü, Ankara, Ütopya Yayınevi.



          210
   207   208   209   210   211   212   213   214   215