Page 57 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 57
SANATIN TEMEL ÖGELERİ
Empresyonistler, eserlerindeki yapay dokuyu doğadaki ışığı ve renkleri kullanarak oluşturmuşlardır
(Görsel 2.64, 2.65).
Görsel 2.64: “Osny Köyüne Giriş”, 1883, Paul Gauguin (Pol Görsel 2.65: “Arles Yakınlarındaki Çiçekli Tarla”, 1888, Vincent
Gogen), 60x72,7 cm, tüyb, Güzel Sanatlar Müzesi, Boston van Gogh, 54x65 cm, tüyb, Van Gogh Müzesi, Amsterdam
Eserlerinde art nouveau (art nuvo) anlayışını yansıtan Gus-
tav Klimt, “Gelincik Tarlası” adlı eserini empresyonist ve puan-
tilist bir anlayışla yapmıştır (Görsel 2.66). Klimt; bu çalışmasın-
da renkleri büyük, küçük noktalar halinde çalışarak çok özel bir
doku meydana getirmiştir.
Gustav Klimt’in eserlerinde kullandığı doku, renk ve desen-
ler günümüzde moda tasarımcıların koleksiyonlarına esin kay-
nağı olmaktadır (Görsel 2.67, 2.68, 2.69).
Görsel 2.66: “Ayçiçeği ile Yazlık Bahçesi”,
1906, Gustav Klimt, 110x110 cm, tüyb,
Österreichische Galerie Belvedere, Viyana
Görsel 2.67: “Moda”, 2013, L’Wren Scott Görsel 2.68: “Johanna Görsel 2.69: “Judith”, 1901,
Staude”, 1918, Gustav Klimt, Gustav Klimt, 84x42 cm,
70x50 cm, tüyb, Belvedere tüyb, Österreichische Galerie
SIRA SENDE Galerisi, Viyana Belvedere, Viyana, detay
Bir moda tasarımcısı olsaydınız hangi ressamın eserleri sizin için esin kaynağı olurdu? Ne-
den? Duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
55