Page 78 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 78
3. ÜNİTE
B) Dış Mekân
Doğa, 15. yüzyıla kadar gerçek bir mekân olarak sanatçılar tarafından pek ele alınmamıştır. Dış
mekânın gerçek anlamda resme konu olması ancak Rönesans ile mümkün olmuştur. Buna rağmen dış
mekân resimleri empresyonizme (izlenimcilik) kadar karanlık atölye ortamlarında sepya (koyu kahve-
rengiye yakın siyah, şeffaf boya) hâkimiyetindedir. Sanatçılar zamanla eserlerini, atölyelerinden çıkarak
dış mekânda ışığın değişimine göre oluşturmuştur (Görsel 3.10, 3.11, 3.12, 3.13).
Görsel 3.10: “Büyük Kanal Girişi Venedik”, 1730, Giovanni Antonio Canaletto Görsel 3.11: “Kış Mısır Tarlaları”, 1942, Andrew Wyeth
(Covanni Antonyo Kanaletto), 49,5x72,5 cm, tüyb, Güzel Sanatlar Müzesi, (Endru Vayt), 81,3x101,6 cm, tempera, Macbeth Galeri-
Houston si, New York
Görsel 3.12: “Selvili Buğday Tarlası”, 1889, Vincent van Gogh, 73x93,4 cm, Görsel 3.13: “Salıncak”, 1767, Jean Honore Fragonard,
tüyb, Metropolitan Sanat Müzesi, New York tüyb, Wallace Koleksiyonu, Londra
SIRA SENDE
Resim sanatında üçüncü bir mekân çeşidi olsa sizce ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.
76