Page 78 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 78

3. ÜNİTE


            B)  Dış Mekân
            Doğa, 15. yüzyıla kadar gerçek bir mekân olarak sanatçılar tarafından pek ele alınmamıştır. Dış
          mekânın gerçek anlamda resme konu olması ancak Rönesans ile mümkün olmuştur. Buna rağmen dış
          mekân resimleri empresyonizme (izlenimcilik) kadar karanlık atölye ortamlarında sepya (koyu kahve-
          rengiye yakın siyah, şeffaf boya) hâkimiyetindedir. Sanatçılar zamanla eserlerini, atölyelerinden çıkarak
          dış mekânda ışığın değişimine göre oluşturmuştur (Görsel 3.10, 3.11, 3.12, 3.13).






















          Görsel 3.10: “Büyük Kanal Girişi Venedik”, 1730, Giovanni Antonio Canaletto  Görsel 3.11: “Kış Mısır Tarlaları”, 1942, Andrew Wyeth
          (Covanni Antonyo Kanaletto), 49,5x72,5 cm, tüyb, Güzel Sanatlar Müzesi,   (Endru Vayt), 81,3x101,6 cm, tempera, Macbeth Galeri-
          Houston                                              si, New York





























          Görsel 3.12: “Selvili Buğday Tarlası”, 1889, Vincent van Gogh, 73x93,4 cm,   Görsel 3.13: “Salıncak”, 1767, Jean Honore Fragonard,
          tüyb, Metropolitan Sanat Müzesi, New York            tüyb, Wallace Koleksiyonu, Londra


                      SIRA SENDE



               Resim sanatında üçüncü bir mekân çeşidi olsa sizce ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla
             paylaşınız.






          76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83