Page 53 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 53
1. Ünite
Artık heykelde, belirli nesne ve konuları betimleme zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Her şey heykel sanatı için
konu olabilir. Önemli olan formdur. Bu form, iletisi olan yorumlanmış yeni bir formdur. Günümüz Türkiye'sinde
heykel sanatı zihne seslenen, iletisinin algılanabilmesi için zihinsel çaba gerektiren bir sürece girmiştir. Kavram-
larla düşünen günümüz heykel sanatçıları, kavramları görsel nesnelere dönüştürecek anlatımı sağlamak için var
olan akım ve üslupları sentezleyerek yeni anlatım biçimleri oluşturma çabası taşımaktadırlar (Görsel 1.73, 1.74).
Görsel 1.73: Kibele, Mehmet Aksoy, İstanbul Görsel 1.74: Portre, Malik Bulut, İstanbul
50
50