Page 53 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 53

1. Ünite




                  Artık heykelde, belirli nesne ve konuları betimleme zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Her şey heykel sanatı için
               konu olabilir. Önemli olan formdur. Bu form, iletisi olan yorumlanmış yeni bir formdur. Günümüz Türkiye'sinde
               heykel sanatı zihne seslenen, iletisinin algılanabilmesi için zihinsel çaba gerektiren bir sürece girmiştir. Kavram-
               larla düşünen günümüz heykel  sanatçıları, kavramları görsel nesnelere dönüştürecek anlatımı sağlamak için var
               olan akım ve üslupları sentezleyerek yeni anlatım biçimleri oluşturma çabası taşımaktadırlar (Görsel 1.73, 1.74).








































































                Görsel 1.73: Kibele, Mehmet Aksoy, İstanbul       Görsel 1.74: Portre, Malik Bulut, İstanbul









             50
             50
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58