Page 51 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 51
BÜST
BİR SANATÇI/ASAF ERDEMLİ (1977- )
Asaf Erdemli 1977 yılında Artvin-Arhavi’de doğ-
du (Görsel 3.4). 2007 yılında Hacettepe Üniversi-
tesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümünden
birincilikle mezun oldu. 2008-2013 yılları arasın-
da dünyaca ünlü bir otomobil markasının dizayn
stüdyosunda kil modelci olarak görev yaptı. 2013
yılından bu yana dünyanın en büyük iş makinesi
üreticilerinden biri olan bir firmada kil modelcisi
ve ekip lideridir. Sanatçı, birçok kişisel ve karma
sergi açmış; çeşitli fuarlara katılmıştır. Paris Louv-
re Müzesinde açılan Güzel Sanatlar Fuarı ve Ka-
tar’da gerçekleştirilen Hurda Sanat Festivali gibi
önemli etkinliklerde eserleri sergilenmiştir.
Sanat Kurumu Derneği tarafından 2017 yılında
“Heykel Dalında Övgüye Değer Sanatçı” ödülü-
ne layık görülen sanatçının yurt içinde ve yurt
dışında birçok kurum ve özel koleksiyonda eser-
leri bulunmaktadır (Görsel 3.5). Aynı zamanda
performans sanatçısı da olan Asaf Erdemli, 1998-
2008 yılları arasında dans tiyatrosu ve engelliler
dans topluluğunda profesyonel dansçı ve kore-
ograf olarak görev almıştır.
Çalışmalarını heykel ve tasarım disiplinlerinde
sürdüren ve “hurda olmak” kavramıyla güncel sa-
nat üretimine devam eden Asaf Erdemli, sanata
dair bakış açısını şöyle ifade ediyor: “En temelde
malzemenin yaşanmışlığına ve görünenin altındaki
hikâyeye merak duyuyorum. Eserlerimi üretirken geri
dönüştürmeyi de içine alacak şekilde hurda olmak Görsel 3.4: Asaf Erdemli
kavramını derinlemesine konu edinip bir duygunun,
bir canlının, insanın, adaletin, hislerin nasıl olabi-
leceği sorusuyla hurda malzemeyi bu inceleme ve
kavramları anlatmak için aracı olarak kullanıyorum.
Daha iyi bir dünya için sürdürülebilirlik konusunda
farkındalık yaratmak ve doğaya olumlu bir şekilde
katkıda bulunmak üzerine bir felsefeyle çalışıyorum.
Bunların yanı sıra geri dönüştürülmüş malzemelerle
üretilen sanat eserleri ve tasarım ürünler ile kent
kimliğinde ve sürdürülebilirlik konusunda insanların
bu eserlerle daha fazla karşılaşmasını ve konuya
daha bilinçle bakabilmesini sağlamayı amaçlıyo-
rum. Bu sebeple bir sanatçı olarak birçok kentte bu
tür hurda malzemelerden üretilmiş eserlerle sergiler
düzenliyorum ve insanların karşılaşmasını sağla-
maya çalışıyorum.”
Görsel 3.5: Şifacı Kadın, 2019, Asaf Erdemli, Özel koleksiyon
49