Page 27 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10
P. 27
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10 1. ÜNİTE
DİKKAT
Verimli soluk alabilmek, sesimizi güçlü ve dengeli kullanabilmek için esneme-gevşeme
çalışmalarının ardından ayakta veya oturarak yapılacak koro çalışmalarında duruş ve
oturuş pozisyonlarının doğru olmasına dikkat edelim.
Bedensel rahatlama ruhsal açıdan da rahatlamayı kolaylaştırır. Koro ele-
manlarının çalışma ortamlarının rahat olması, gerekli ön koşullardan biridir.
Bu sebeple koro şefi, koro elemanlarının ruhsal rahatlığının sağlanmasında ol-
dukça önemli rol üstlenmektedir. Koro şefinin koroya yaklaşımı, repertuvar
seçimi, çalışmalardaki dinamik yaklaşımları, neşeli üslubu koro elemanlarının
ruhsal açıdan rahatlamalarını ve koro çalışmalarına duydukları heves ve isteğin
artmasını sağlar.
Solunum Geliştirici Çalışmalar:
Ses ve şarkı söyleme eğitiminde vücut esnekliğinin sağlanması ve doğru
duruş pozisyonlarının uygulanması soluk denetiminin doğru yapılmasında en
önemli etkendir. Soluk denetiminde beden rahat, dingin ve dengeli; kol ve
omuzlar aşağıya doğru bırakılmış, ayaklar iyi güç alabilecek şekilde yere sağ-
lam basmış olmalıdır. Buradaki temel amaç, soluk basıncını farklı şiddetler-
de kullanabilme becerisini ve enerjiyi ekonomik kullanarak kasları yormadan
uzun sürede soluk verme alışkanlığı kazanabilmektir. Soluk alırken doğrudan
akciğerler değil, karın kasları kullanılmalıdır. Nefesi ayarlayan tüm kasların bir
sporcu gibi gelişmiş ve esnek olması gerekir.
1. ALIŞTIRMA
• Hem göğüs hem de karın bölgesine derin soluk alalım.
• Göğüs içindeki mevcut havayı diyafram desteği ile karın bölgesine yönlendirelim, karın bölgesini şişirelim.
• Göğüsten karna inen tüm havayı soluk bitinceye kadar kontrollü bir şekilde dışarıya verelim.
• Bu çalışmayı günde 10 kere tekrarlayalım.
2. ALIŞTIRMA
• Sırtüstü uzanalım.
• Karın bölgesine kitap vb. ağırlık yerleştirelim.
• Soluk alarak ağırlıkların indirilip kaldırılmasını sağlayalım.
3. ALIŞTIRMA
• Bir mum yakalım, uzaklığını gittikçe artırmak suretiyle mumu söndürmeye çalışalım.
• Bu alıştırmayı rüzgârgülü, uzunca bir çubuğun ucuna bağlı kuş tüyü gibi farklı materyaller kullanarak
tekrarlayabiliriz.
25