Page 56 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 56
WALTZ
Vivo ≤ Carl Maria von Weber
(Karl Maria fon Veber)
œ . > œ . > . . œ . . > œ . >
˙
˙
. œ
3 J
B 4 ‰ J ‰ ˙ œ œ œ ‰ ˙ J ‰
J
f (2.p)
6 . .
œ > . œ . . œ . . œ . œ . . œ
œ
B J ‰ ˙ œ . ˙ . . œ œ œ œ
. .
P
.
.
11 . . œ œ . œ . > œ . . .
. . œ . œ œ J ˙ > . œ œ œ œ . >
B œ œ ‰ J ‰ ˙ œ ‰ ˙
J
17 œ . > œ . > . . œ . Trio ˙ œ
˙
J
B ‰ J ‰ ˙ œ . œ œ . ˙ . . ˙ œ ˙ # œ n
. .
Fine p dolce
.
.
.
.
24 œ . œ .
œ
œ
B ˙ œ œ ˙ œ b ˙ œ ˙ Œ . . œ . œ œ . œ
. .
˙
31 . . . . . .
.
.
œ œ . . œ œ œ . . œ œ . . œ œ . .
B œ œ . œ ˙ œ œ œ œ œ . œ Œ . .
œ
.
D.C. al Fine
2.3. Karma Yay Teknikleri
2.3. Karma Y ay T eknikleri
Etüt veya eserlerde farklı yay tekniklerinin bir arada kullanılması, karma yay teknikleri olarak ad-
landırılır. Karma yay tekniklerini doğru uygulayabilmek için geçmişte işlenen yay teknikleri eksiksiz
biçimde öğrenilmiş olmalıdır.
2.3.1. Karma Yay Tekniklerinin Benzerlik ve Farklılıkları
2.3.1. Karma Yay Tekniklerinin Benzerlik ve Farklılıkları
Tüm yay tekniklerinin birbirine benzeyen ve birbirinden ayrışan pek çok özelliği bulunur. Örneğin
martele, çok küçültülmüş detaşe olarak düşünülebilir fakat dikkat çeken özellikleri, yapılışı açıklan-
dığında daha çok ortaya çıkar. Oluşturduğu ses çok kısa süren, keskin bir özellik taşır. Staccato ise
duyum olarak marteleye benzetilebilir fakat yay kullanılış şekli marteleden farklıdır.
Etüt ve eserlerin doğru teknikle seslendirilebilmesi için öğrenilen yay tekniklerinin pek çok kez
©
tekrar edilmesi gerekir. Her teknik, birbirinden ayrı veya karma (birlikte) şekilde çalışılmalı; sağ el
yay hâkimiyeti artırılmalıdır. Yay hâkimiyeti arttıkça yay tekniklerini çalma becerisi de artacaktır.
54 2. ÜNİTE