Page 53 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 53

2.2. Staccato Çalma Tekniği
                   2.2. Staccato Çalma T
                                                    ekniği
                   Staccato tekniği, notaların birbirinden ayrı, tek tek çalınacağını belirtir. Notaların birbirinden ayrı
                 çalınması  gereken bölümlerde  her notaya, yay durdurularak başlanır.  Bu yay tekniğinde kıllar,
                 tellere sürekli temas hâlindedir.

                   2.2.1. Viyolada Staccato Çalma Tekniği
                   2.2.1. Viyolada Staccato Çalma Tekniği
                   Viyolada staccato çalma tekniği, martele tekniği ile benzerlik göstermektedir. Staccato tekniği,
                 aşağı ve yukarı aynı yönde birbirini izleyen küçük süreli bir martele yay çekimi olarak tanımlanabi-
                 lir. Staccato, notanın altında veya üstünde nokta ( . ) ile gösterilir.


                  Ders İçi Çalışma
                  Aşağıda boş tellerde verilen staccato çalışmasını, sağ el tekniğine dikkat ederek çalınız. Karekod
                  uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak örnek videoyu izleyiniz.





                                                                                                           .
                                                                          .
                                                                                     .
                 B   4                        œ     œ    œ    œ      œ .  œ    œ .   œ     œ .   œ .  œ .  œ
                     4
                        œ    œ    œ     œ      .    .    .     .
                        .    .     .    .
                   2.2.2. Etütlerde Staccato Çalma Tekniği
                   2.2.2. Etütlerde Staccato Çalma Tekniği
                   Staccato tekniğine alışkanlık kazanmak için etütleri titizlikle çalışmak gerekmektedir. Çalış-
                 malara önce boş tellerde başlanmalı, ardından etütlerle tekniği geliştirme çalışmaları yapılma-
                 lıdır.

                     Ders İçi Çalışma
                     Boş tellerde staccato tekniği çalıştıktan sonra verilen etütleri staccato tekniğine dikkat ede-
                  rek çalınız.

                                                             ETÜT
                                                                            .
                                                                         . œ  œ .  .  .            Ozan Nabi Akın
                                                                   . . œ        œ  œ  œ .  œ . . .  œ .  œ . .
                                                                      œ
                                                                                               œ
                                                                                                      œ . .
                                                             . . œ
                                                     œ
                                                           . œ
                                     œ
               1-  B  b  4   œ . œ  œ . .  œ  œ    œ . . œ  œ   œ                           œ            œ  œ . œ
                       4
                           . œ  .       . .  œ .  œ .
                                                 .
                 5           . .
                           . œ  œ                   œ
                  B  b  œ . œ     œ .  œ . . œ  œ . . œ .  œ  œ . . œ  œ . .  œ .  œ . œ  œ . . œ  œ . .  œ  œ  .  œ .  œ .  œ  œ . .  œ
                                                 œ . .
                                                                                                           œ
                                                                                                              .
                                                                 œ
                                                                                     œ
                                                                        .
                                                                                        .
                                                                                                      .
                                                                                            . œ
                                                    .
                 9         . œ .  œ .  . .          œ  . .
                                                            œ
                                        œ
                  B œ   . œ       œ  œ . . œ . œ .    œ  œ . . œ .   œ  œ  œ  œ   œ  œ                   œ  œ . œ
                     b
                                              œ n
                                                                 œ b
                                                                     .  . .  . . œ .  . . œ  œ   œ  œ .  œ  .  .
                                                                                                      .
                                                                                            . œ
                                                                                              .  .
                                                    .
                                        . œ . œ
                                                                 .
                 13          . œ .   . œ   .  œ  . œ . œ .       œ .
                                                         œ .
                  B  b  œ . œ . œ  œ . œ                    œ . œ    œ . œ . œ .  œ  . œ . œ  ˙       Ó
                                                                          œ
                                                                                . œ
                                                                                            .
                                                                                     .
                                                                                         Viyola Çalmada  Konumlar  51
                                                                ©






















                                                                ©
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58