Page 52 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 10
P. 52

2.2. Staccato Çalma T
               2.2. Staccato Çalma Tekniği ekniği
               Staccato tekniği, notaların birbirinden ayrı, tek tek çalınacağını belirtir. Notaların birbirinden ayrı
            çalınması gereken bölümlerde  her notaya, yay durdurularak başlanır.  Bu yay tekniğinde kıllar,
            tellere sürekli temas hâlindedir.
               2.2.1. Viyolada Staccato Çalma Tekniği
               2.2.1. Viyolada Staccato Çalma Tekniği
               Viyolada staccato çalma tekniği, martele tekniği ile benzerlik göstermektedir. Staccato tekniği,
            aşağı ve yukarı aynı yönde birbirini izleyen küçük süreli bir martele yay çekimi olarak tanımlanabi-
            lir. Staccato, notanın altında veya üstünde nokta ( . ) ile gösterilir.


              Ders İçi Çalışma
             Aşağıda boş tellerde verilen staccato çalışmasını, sağ el tekniğine dikkat ederek çalınız. Karekod
             uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak örnek videoyu izleyiniz.





                                                                                                       .
                                                                                 .
                                                                      .
             B  4                         œ    œ     œ    œ      œ .  œ    œ .   œ     œ .  œ .  œ .   œ
                4
                    œ    œ    œ    œ      .     .    .    .
                    .    .    .     .
               2.2.2. Etütlerde Staccato Çalma Tekniği
               2.2.2. Etütlerde Staccato Çalma Tekniği
               Staccato tekniğine alışkanlık kazanmak için etütleri titizlikle çalışmak gerekmektedir. Çalış-
            malara önce boş tellerde başlanmalı, ardından etütlerle tekniği geliştirme çalışmaları yapılma-
            lıdır.

                Ders İçi Çalışma
                Boş tellerde staccato tekniği çalıştıktan sonra verilen etütleri staccato tekniğine dikkat ede-
              rek çalınız.

                                                         ETÜT
                                                                       .
                                                                     . œ  œ .  .  .           Ozan Nabi Akın
                                                              . . œ         œ  œ  œ .  œ . . .  œ .  œ . .
                                                                                                  œ . .
                                                                                          œ
                                                                  œ
                                                         . . œ
                                                 œ
                                                       . œ
           1-  B  b  4   œ . œ  œ . .  œ  œ    œ . . œ  œ   œ                           œ            œ  œ . œ
                                œ
                   4
                      . œ  .       . .  œ .  œ .
                                            .
             5           . .
                      . œ  œ                   œ
             B   b  œ . œ     œ .  œ . . œ  œ . . œ .  œ  œ . . œ  œ . .  œ .  œ . œ  œ . . œ  œ . .  œ  œ  .  œ .  œ .  œ  œ . .  œ
                                             œ . .
                                                                                                       œ
                                                                                                          .
                                                                                 œ
                                                             œ
                                                                    .
                                                                                                  .
                                                                                    .
                                                                                        . œ
                                                .
             9        . œ .  œ .  . .          œ  . .
                                   œ
                                                       œ
             B œ    . œ       œ  œ . . œ . œ .    œ  œ . . œ .   œ  œ  œ  œ   œ  œ                   œ  œ . œ
                                                             œ b
                 b
                                          œ n
                                                                 .  . .  . . œ .  . . œ  œ   œ  œ .  œ  .  .
                                                                                                  .
                                                                                        . œ
                                                                                          .  .
                                                .
                                    . œ . œ
                                                             .
             13          . œ .   . œ  .   œ  . œ . œ .       œ .
                                                     œ .
             B   b  œ . œ . œ  œ . œ                   œ . œ     œ . œ . œ .  œ  . œ . œ  ˙       Ó
                                                                      œ
                                                                            . œ
                                                                                        .
                                                                                 .
                                                                                     Viyola Çalmada  Konumlar  51
                                                            ©






















                                                            ©
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57