Page 10 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 10

KİTAP TANITIM SAYFASI




                   Ünite tanıtım  arekodu                                        Ünite kapağı
                                                 ÜNİTE
                                                      AKSAK

                         Ünite numarası               ÖLÇÜLER                    Ünite adı

                                                 1.1. İKİ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER
                                                 1.2. ÜÇ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER
                                                 1.3. DÖRT ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER  Ünite konuları
                                                                                 Ünite kazanımları içerik karekodu


                                                           NELER
                                                           ÖĞRENE CEK SIN IZ ?
                                                KA VRAMLAR  •  Iki, üç ve dört zamanlı aksak ölçülerde
                                                          •  Iki, üç ve dört zamanlı aksak ölçüler
                                                           ritmik ve ezgisel okuma
                                                          •  Iki, üç ve dört zamanlı aksak ölçülerde
                       Ünite içinde geçen        Aksak Ölçü  tartım ve ezgi diktesi yazma  Ünite kazanımları
                                                 Ikişerli Zaman
                                                 Üçerli Zaman
                              kavramlar

                            Ünite başlığı
                                                1. AKSAK ÖLÇÜLER
                                                HAZIRLIK ÇALIŞMASI
                                                   1. Karekodu okutarak dinlediğiniz eserlerin farklı ritmik varyasyonlarını karşılaştırınız  Öğrencinin hazırbulunuşluk
                                                   2. Dinlediğiniz eserlere eliniz ile alkış vurarak ya da ritme uygun yürüyüş yaparak eşlik
                                                    ediniz.                      düzeyini ortaya çıkarmak için
                                                   3. Edindiğiniz deneyimleri sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız.
                       Ünite konu başlığı       1.1. İKİ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER   yapılan çalışmalar
                              Alt başlık       İKİ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER
                                                     Aksak ölçüler ikişerli ve üçerli zamanın birlikte kullanıldığı ölçülerdir. Bir aksak
                                                     ölçü, hem basit ölçünün hem de bileşik ölçünün özelliklerini yapısında birleştirir.
                                                     Bu nedenle karma ölçü olarak da adlandırılır.
                                                     İki zamanlı aksak ölçüler bir adet ikişerli ve bir adet üçerli zamanın birlikte kulla-
                                                     nıldığı ölçülerdir.
                                                     İki zamanlı aksak ölçülerde ikişerli ve üçerli zamanlar 2+3 veya 3+2 şeklinde kul-
                                                     lanılır. İki zamanlı aksak ölçülerde sıklıkla dörtlük ve sekizlik birim zaman kulla-
                                                     nılır.
                                                     İki zamanlı aksak ölçülerin     ve     örnekleri bulunur.
                                                 BİLGİ NOTU
                                                 İki zamanlı
                      Ek bilgi verilen alan     için     örneklere yer   5 œ œ.  5 œ. œ  5 4 ˙ ˙.  5 4 ˙. ˙
                                                aksak ölçülerde
                                                     8
                                                          8
                                                yaygın kullanıldığı
                                                                2+3
                                                                    3+2
                                                 verilmişti .  2+3  3+2
                                                        5      5
                                                        8      8
                                                AK S AK  Ö L Ç Ü L E R  ÜNİTE 1
                                                      œ  œ.  œ.  œ
                                                      1. zaman   2. zaman   1. zaman   2. zaman
                                                      œ œ  œ œ œ  œ œ œ  œ œ
                                                      3. Aşağıdaki ritim cümlesini ölçü  östergesine uygun olarak tamamlayınız.
                                                      İkişerli   Üçerli   Üçerli   İkişerli
                                                    j
                                                       œ œ œ œ
                                                 5 œ  œ œ İki zamanlı aksak ölçülerin her bir zamanının ilk vuruşu kuvvetlidir.
                                                 8
                                                      4. Aşağıda verilen iki zamanlı aksak ölçülü alış  rmalardaki kuvvetli ve zayıf zaman-
                                                      5 œ œ.  5 œ. œ
                                                            8
                                                Örnek  8 ları örnekteki gibi noktalı alanlara yazınız.
                                                       K          K
                                                             K          K
                                                  5   j
                                                 &  8 œ  œ  œ  œ œ œ™  œ œ œ œ œ  œ  œ™
                                                  K ...  Z ...  z ...  K ...  z ...  Z ...  K ...  z ...  Z ...  z ...  z ...  K ...  Z ...
                                              12  a                                                  13
                                                  5   j  j
                                                 &  8 œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ™  œ™ œ œ œ œ
                                                  ...... ...  .  ..  ...  .  .. ...  ... ... ...  ...  ... ... ... ...
                                                b
                                                  5      j    j
                                                 &  8 œ™  œ œ œ  ÜNİTE 4  œ œ  œ œ œ œ
                                                         œ œ œ œ
                                                İKİ DİYEZLİ / İKİ BEMOLLÜ TONL AR
                                                  ...  .  .. ...  .  ..  ...... ...  ...  ... ...  ... ... ... ...
                Etkinlik başlığı ve numarası     39  ETKİNLİK 2  Verilen iki zamanlı aksak ölçülü ritmik okuma (bona) alıştırma larını elinizle vu-
                                                                  Jean-Joseph Rodolphe
                                                  Moderato (q = 100)
                                                                       Lavignac 1A No:133
                                                 #
                                                        œ
                      Ritmik okuma sırası        & 1 4 ˙  ˙  ruşlarını yaparak okuyunuz.  ,  Etkinlik çerçevesi
                                                  2 #
                                                       œ
                                                         œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                  2+3  mf
                                                                poco cresc.
                                                7  5 #  œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ™
                                                                    ,
                                                 & &  8 œ #  Œ ˙  ˙  œ œ œ# œ œ  œ œ œ œ# œ
                                                        œ œ œ ‰ œ œ œ
                                                5  œ œ œ œ œ œ  mf
                                                14        j
                                                 & #  œ œ œ™ œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ ‰
                                                             Ϫ
                                                               œ œ œ œ œ œ
                                                 &  # œ œ œ œ œ œ œ œ œ#  œ  Œ
                                                9           mf
                                                21        j          j
                                                 & œ œ œ œ œ  œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                 #
                                                  #
                                                 &  œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ  Œ
                                                13             œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                   p           p  poco cresc.
                                                27  #  œ œ  œ œ  œ
                                                  #
                                                             œ œ œ œ œ œ œ™ œ Œ
                                                   œ œ œ
                                                 & & œ œ J œ œ œ œ œ J Œ  ˙  œ œ  œ  œ œ œ  Etkinliğin sonraki sayfada
                                                          f
                                                33             ,
                                               14  # # œ œ                       devam ettiğini österir.  15
                                                 &    œ œ  œ œ  œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                38               ,
                                                 # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ  ˙  ˙
                                                  #
                                                 &             ˙
                                                               f
                                                     Eğer bir çocuk sevgi içinde yaşıyorsa sevmeyi öğrenir.
                                                     Eğer bir çocuk dürüst hareket eden insanlar içinde yaşarsa adaletin ne
                                                     olduğunu öğrenir.
                                                     Eğer bir çocuk açık kalpli, güler yüzlü ve anlayışlı insanların arasında ya-  Özlü sözler
                                                     şarsa dünyanın gerçekten yaşamaya değer, güzel bir yer olduğunu öğrenir.
                                                                 Ann LANDERS (En Lendırs)
                                               94                                                    95
                                                                                                               9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15