Page 10 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 10
KİTAP TANITIM SAYFASI
Ünite tanıtım arekodu Ünite kapağı
ÜNİTE
AKSAK
Ünite numarası ÖLÇÜLER Ünite adı
1.1. İKİ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER
1.2. ÜÇ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER
1.3. DÖRT ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER Ünite konuları
Ünite kazanımları içerik karekodu
NELER
ÖĞRENE CEK SIN IZ ?
KA VRAMLAR • Iki, üç ve dört zamanlı aksak ölçülerde
• Iki, üç ve dört zamanlı aksak ölçüler
ritmik ve ezgisel okuma
• Iki, üç ve dört zamanlı aksak ölçülerde
Ünite içinde geçen Aksak Ölçü tartım ve ezgi diktesi yazma Ünite kazanımları
Ikişerli Zaman
Üçerli Zaman
kavramlar
Ünite başlığı
1. AKSAK ÖLÇÜLER
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Karekodu okutarak dinlediğiniz eserlerin farklı ritmik varyasyonlarını karşılaştırınız Öğrencinin hazırbulunuşluk
2. Dinlediğiniz eserlere eliniz ile alkış vurarak ya da ritme uygun yürüyüş yaparak eşlik
ediniz. düzeyini ortaya çıkarmak için
3. Edindiğiniz deneyimleri sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız.
Ünite konu başlığı 1.1. İKİ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER yapılan çalışmalar
Alt başlık İKİ ZAMANLI AKSAK ÖLÇÜLER
Aksak ölçüler ikişerli ve üçerli zamanın birlikte kullanıldığı ölçülerdir. Bir aksak
ölçü, hem basit ölçünün hem de bileşik ölçünün özelliklerini yapısında birleştirir.
Bu nedenle karma ölçü olarak da adlandırılır.
İki zamanlı aksak ölçüler bir adet ikişerli ve bir adet üçerli zamanın birlikte kulla-
nıldığı ölçülerdir.
İki zamanlı aksak ölçülerde ikişerli ve üçerli zamanlar 2+3 veya 3+2 şeklinde kul-
lanılır. İki zamanlı aksak ölçülerde sıklıkla dörtlük ve sekizlik birim zaman kulla-
nılır.
İki zamanlı aksak ölçülerin ve örnekleri bulunur.
BİLGİ NOTU
İki zamanlı
Ek bilgi verilen alan için örneklere yer 5 œ œ. 5 œ. œ 5 4 ˙ ˙. 5 4 ˙. ˙
aksak ölçülerde
8
8
yaygın kullanıldığı
2+3
3+2
verilmişti . 2+3 3+2
5 5
8 8
AK S AK Ö L Ç Ü L E R ÜNİTE 1
œ œ. œ. œ
1. zaman 2. zaman 1. zaman 2. zaman
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
3. Aşağıdaki ritim cümlesini ölçü östergesine uygun olarak tamamlayınız.
İkişerli Üçerli Üçerli İkişerli
j
œ œ œ œ
5 œ œ œ İki zamanlı aksak ölçülerin her bir zamanının ilk vuruşu kuvvetlidir.
8
4. Aşağıda verilen iki zamanlı aksak ölçülü alış rmalardaki kuvvetli ve zayıf zaman-
5 œ œ. 5 œ. œ
8
Örnek 8 ları örnekteki gibi noktalı alanlara yazınız.
K K
K K
5 j
& 8 œ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ œ œ™
K ... Z ... z ... K ... z ... Z ... K ... z ... Z ... z ... z ... K ... Z ...
12 a 13
5 j j
& 8 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™ œ™ œ œ œ œ
...... ... . .. ... . .. ... ... ... ... ... ... ... ... ...
b
5 j j
& 8 œ™ œ œ œ ÜNİTE 4 œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ
İKİ DİYEZLİ / İKİ BEMOLLÜ TONL AR
... . .. ... . .. ...... ... ... ... ... ... ... ... ...
Etkinlik başlığı ve numarası 39 ETKİNLİK 2 Verilen iki zamanlı aksak ölçülü ritmik okuma (bona) alıştırma larını elinizle vu-
Jean-Joseph Rodolphe
Moderato (q = 100)
Lavignac 1A No:133
#
œ
Ritmik okuma sırası & 1 4 ˙ ˙ ruşlarını yaparak okuyunuz. , Etkinlik çerçevesi
2 #
œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
2+3 mf
poco cresc.
7 5 # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™
,
& & 8 œ # Œ ˙ ˙ œ œ œ# œ œ œ œ œ œ# œ
œ œ œ ‰ œ œ œ
5 œ œ œ œ œ œ mf
14 j
& # œ œ œ™ œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ ‰
Ϫ
œ œ œ œ œ œ
& # œ œ œ œ œ œ œ œ œ# œ Œ
9 mf
21 j j
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
#
#
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ
13 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
p p poco cresc.
27 # œ œ œ œ œ
#
œ œ œ œ œ œ œ™ œ Œ
œ œ œ
& & œ œ J œ œ œ œ œ J Œ ˙ œ œ œ œ œ œ Etkinliğin sonraki sayfada
f
33 ,
14 # # œ œ devam ettiğini österir. 15
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
38 ,
# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙
#
& ˙
f
Eğer bir çocuk sevgi içinde yaşıyorsa sevmeyi öğrenir.
Eğer bir çocuk dürüst hareket eden insanlar içinde yaşarsa adaletin ne
olduğunu öğrenir.
Eğer bir çocuk açık kalpli, güler yüzlü ve anlayışlı insanların arasında ya- Özlü sözler
şarsa dünyanın gerçekten yaşamaya değer, güzel bir yer olduğunu öğrenir.
Ann LANDERS (En Lendırs)
94 95
9