Page 9 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 9
İÇİNDEKİLER
1. AKOR ÇEVRİMLERİ ........................................... 11
1. ÜNİTE ÇEVRİMLERİ 1.1. BİRİNCİ ÇEVRİM MAJÖR AKORLAR ............................................ 12
AKOR
1.1.1. Birinci çevrim konumunda üç sesli majör akor oluşturma .................................... 12
1.1.2. Birinci çevrim konumunda üç sesli majör akoru işitsel olarak ayırt etme ............. 15
1.2. BİRİNCİ ÇEVRİM MİNÖR AKORLAR ............................................. 16
1.2.1. Birinci çevrim konumunda üç sesli minör akor oluşturma .................................... 16
1.2.2. Birinci çevrim konumunda üç sesli minör akoru işitsel olarak ayırt etme ............. 19
1.3. İKİNCİ ÇEVRİM MAJÖR AKORLAR ............................................... 20
1.3.1. İkinci çevrim konumunda üç sesli majör akor oluşturma ...................................... 20
Ünite Konuları 1.3.2. İkinci çevrim konumunda üç sesli majör akoru işitsel olarak ayırt etme ............... 24
1.1. Birinci Çevrim Majör Akorlar
1.2. Birinci Çevrim Minör Akorlar
1.3. İkinci Çevrim Majör Akorlar
1.4. İkinci Çevrim Minör Akorlar 1.4. İKİNCİ ÇEVRİM MİNÖR AKORLAR ............................................... 25
1.4.1. İkinci çevrim konumunda üç sesli minör akor oluşturma ..................................... 25
1.4.2. İkinci çevrim konumunda üç sesli minör akoru işitsel olarak ayırt etme .............. 28
11
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ................................................ 31
2. KADANS .............................................................. 35
2. ÜNİTE KADANS 2.1. PLAGAL KADANS .......................................................................... 37
2.1.1. Verilen konumda plagal kadans oluşturma ........................................................... 37
2.1.2. Plagal kadansı piyanoda çalma ............................................................................ 37
2.2. OTANTİK KADANS ......................................................................... 39
2.2.1. Verilen konumda otantik kadans oluşturma .......................................................... 39
2.2.2. Otantik kadansı piyanoda çalma .......................................................................... 40
2.3. TAM KADANS ................................................................................. 41
2.3.1. Verilen konumda tam kadans oluşturma .............................................................. 41
Ünite Konuları 2.3.2. Tam kadansı piyanoda çalma ............................................................................... 41
2.1. Plagal Kadans
2.2. Otantik Kadans
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ................................................. 45
2.3. Tam Kadans
35
3. YEDİLİ AKORLAR ............................................... 47
3. ÜNİTE AKORLAR 3.1. DOMİNANT YEDİLİ AKORU............................................................ 48
YEDİLİ
3.1.1. Dominant yedili akorunu oluşturma ...................................................................... 48
3.1.2. Dominant yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme ................................................. 52
3.2. MAJÖR YEDİLİ AKORU................................................................... 53
3.2.1. Majör yedili akorunu oluşturma ............................................................................ 53
3.2.2. Majör yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme ....................................................... 54
3.3. MİNÖR YEDİLİ AKORU................................................................... 55
3.3.1. Minör yedili akorunu oluşturma ............................................................................ 55
Ünite Konuları 3.3.2. Minör yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme ....................................................... 57
3.1. Dominant Yedili Akoru
3.2. Majör Yedili Akoru
3.3. Minör Yedili Akoru
3.4. Eksik-Beş Yedili Akoru 3.4. EKSİK-BEŞ YEDİLİ AKORU............................................................ 58
3.5. Eksik Yedili Akoru
3.4.1. Eksik-beş yedili akorunu oluşturma ...................................................................... 58
3.4.2. Eksik-beş yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme ................................................ 59
47
3.5. EKSİK YEDİLİ AKORU.................................................................... 60
3.5.1. Eksik yedili akorunu oluşturma ............................................................................ 60
3.5.2. Eksik yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme ....................................................... 61
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ................................................ 64
4. İKİ DİYEZLİ/İKİ BEMOLLÜ TONLAR ................. 67
4. ÜNİTE İKİ DİYEZLİ/ 4.1. RE MAJÖR DİZİSİ .......................................................................... 68
İKİ BEMOLLÜ
TONLAR
4.1.1. Re majör dizisini oluşturma .................................................................................. 68
4.1.2. Re majör dizisinin derecelerini tanıma ................................................................. 68
4.2. Sİ MİNÖR DİZİSİ ............................................................................. 70
4.2.1. Armonik, melodik ve doğal si minör dizilerini oluşturma ....................................... 70
4.2.2. Armonik, melodik ve doğal si minör dizilerinin derecelerini tanıma ...................... 71
4.3. Sİ BEMOL MAJÖR DİZİSİ .............................................................. 73
4.3.1. Si bemol majör dizisini oluşturma ........................................................................ 73
Ünite Konuları 4.3.2. Si bemol majör dizisinin derecelerini tanıma ........................................................ 73
4.1. Re Majör Dizisi
4.2. Si Minör Dizisi
4.3. Si Bemol Majör Dizisi
4.4. Sol Minör Dizisi 4.4. SOL MİNÖR DİZİSİ ......................................................................... 75
4.4.1. Armonik, melodik ve doğal sol minör dizilerini oluşturma ..................................... 75
4.4.2. Armonik, melodik ve doğal sol minör dizilerinin derecelerini tanıma .................... 76
67
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ................................................ 78
8