Page 11 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 11

KİTABIN TANITIMI


             Ünite numarasını gösterir.                                          Ünite adını gösterir.

                                             1. ÜNİTE       ÇEVRİMLERİ
                                                              AKOR










               Ünitede yer alan konu
                başlıklarını gösterir.                                            Ünite karekodu.
                                                         Ünite Konuları
                                                         1.1. Birinci Çevrim Majör Akorlar
                                                         1.2. Birinci Çevrim Minör Akorlar
                                                         1.3. İkinci Çevrim Majör Akorlar
                                                         1.4. İkinci Çevrim Minör Akorlar
                                                                    11


                         HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                      Öğrencilerin araştırma, inceleme, gözlem yapma, düşünme ve fikir yürütme becerisi kazanmasını
             sağlayacak çalışmalar bu bölümde yer alır.





                         ETKİNLİK

              Öğrencilerin müziksel işitme, okuma, yazma becerisini geliştirmeye yönelik kazanımlarını destekleyen, sınıf
          içinde ve dışında bireysel ve grup hâlinde yapılacak uygulama çalışmalarını içeren bölümdür.



                         ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME


              Öğrencilerin verilen konularla ilgili bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü, dönüt sağlamayı amaçlayan çalışmalar bu
          bölümde yer alır.



                         ETKİNLİK           Müziksel Okuma (Solfej)


              Bu bölümde ezgisel nitelikli okuma parçaları, ölçü rakamına, ses sürelerine ve ses yüksekliklerine uygun
          tonal-makamsal ögeler göz önünde bulundurularak okunur.




                         ETKİNLİK           Müziksel Yazma (Dikte)



              Bu bölümde öğretmeninin çalacağı ezgisel ve tartımsal nitelikteki eserleri öğrencinin daha önceden öğren-
          diği bilgilerle birleştirerek yazmasını sağlamak hedeflenmiştir. Ezgisel eserler; ses yükseklikleri, tonal, makamsal
          ögeler, ölçü rakamı ve ses süreleri göz önünde bulundurularak yazılır (dikte edilir). Ritmik eserler ise ses yüksek-
          likleri, tonal ve makamsal ögeler değil sadece ölçü rakamı ve ses sürelerine dikkat edilerek yazılır (dikte edilir).

                                                KONU BAŞLIĞI

              Ünitede yer alan konuların başlangıcını gösterir.


           10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16