Page 11 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 11
KİTABIN TANITIMI
Ünite numarasını gösterir. Ünite adını gösterir.
1. ÜNİTE ÇEVRİMLERİ
AKOR
Ünitede yer alan konu
başlıklarını gösterir. Ünite karekodu.
Ünite Konuları
1.1. Birinci Çevrim Majör Akorlar
1.2. Birinci Çevrim Minör Akorlar
1.3. İkinci Çevrim Majör Akorlar
1.4. İkinci Çevrim Minör Akorlar
11
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Öğrencilerin araştırma, inceleme, gözlem yapma, düşünme ve fikir yürütme becerisi kazanmasını
sağlayacak çalışmalar bu bölümde yer alır.
ETKİNLİK
Öğrencilerin müziksel işitme, okuma, yazma becerisini geliştirmeye yönelik kazanımlarını destekleyen, sınıf
içinde ve dışında bireysel ve grup hâlinde yapılacak uygulama çalışmalarını içeren bölümdür.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğrencilerin verilen konularla ilgili bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü, dönüt sağlamayı amaçlayan çalışmalar bu
bölümde yer alır.
ETKİNLİK Müziksel Okuma (Solfej)
Bu bölümde ezgisel nitelikli okuma parçaları, ölçü rakamına, ses sürelerine ve ses yüksekliklerine uygun
tonal-makamsal ögeler göz önünde bulundurularak okunur.
ETKİNLİK Müziksel Yazma (Dikte)
Bu bölümde öğretmeninin çalacağı ezgisel ve tartımsal nitelikteki eserleri öğrencinin daha önceden öğren-
diği bilgilerle birleştirerek yazmasını sağlamak hedeflenmiştir. Ezgisel eserler; ses yükseklikleri, tonal, makamsal
ögeler, ölçü rakamı ve ses süreleri göz önünde bulundurularak yazılır (dikte edilir). Ritmik eserler ise ses yüksek-
likleri, tonal ve makamsal ögeler değil sadece ölçü rakamı ve ses sürelerine dikkat edilerek yazılır (dikte edilir).
KONU BAŞLIĞI
Ünitede yer alan konuların başlangıcını gösterir.
10