Page 16 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 16
1.1.2. Birinci çevrim konumunda üç sesli majör akoru işitsel olarak ayırt etme
ETKİNLİK 3
1. Öğretmeninizin piyanoda karışık çalacağı M, m ve M6 akorlarını işitsel olarak ayırt edip seslerini belirtmeksizin
akor şifrelerini noktalı alanlara yazınız.
1. 2. 3. 4. 5.
............... ............... ............... ............... ...............
6. 7. 8. 9. 10.
............... ............... ............... ............... ...............
11. 12. 13. 14. 15.
............... ............... ............... ............... ...............
2. Aşağıda akorların pest sesleri verilmiştir. Öğretmeninizin bu seslerden faydalanarak karışık çalacağı M, m veya
M6 akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle yazınız.
& w w w w w
.......... .......... .......... .......... ..........
3. Aşağıda akorların tiz sesleri verilmiştir. Öğretmeninizin bu seslerden faydalanarak karışık çalacağı M, m veya
M6 akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle yazınız.
w w w w
& w
.......... .......... .......... .......... ..........
4. Öğretmeninizin akor içindeki konumunu belirtmeden seslerinden herhangi birini vererek çalacağı M, m veya M6
akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle aşağıdaki numaralandırılmış ölçülere sırasıyla yazınız.
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
5. Öğretmeninizin akor sesleri dışında herhangi bir kılavuz ses vererek çalacağı M, m veya M6 akorlarını ayırt edip
sesleri ve şifreleriyle aşağıdaki numaralandırılmış ölçülere sırasıyla yazınız.
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
15