Page 21 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 21
4. Öğretmeninizin akor içindeki konumunu belirtmeden seslerinden herhangi birini vererek çalacağı M, m, M6,
veya m6 akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle aşağıdaki numaralandırılmış ölçülere sırasıyla yazınız.
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
5. Öğretmeninizin akor sesleri dışında herhangi bir kılavuz ses vererek çalacağı M, m, M6 veya m6 akorlarını ayırt
edip sesleri ve şifreleriyle aşağıdaki numaralandırılmış ölçülere sırasıyla yazınız.
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
1.3. İKİNCİ ÇEVRİM MAJÖR AKORLAR
1.3.1. İkinci çevrim konumunda üç sesli majör akor oluşturma
Temel konumdaki majör akorda kök durumunda olan temel sesin bir oktav tize taşınmasıyla birinci çevrim
konumunda majör akor oluştuğu ve seslerin sıralanışında akorun üçlüsünün en altta yer aldığı bilinmektedir.
Birinci çevrim majör akorda altta olan üçlünün de bir oktav tize taşınmasıyla ikinci çevrim konumunda majör
akor oluşur.
w
w w
& w w w
w
w
w
majör temel majör 1. çevrim majör 2. çevrim
Majör akorlar ikinci çevrim konumundayken aşağıdan yukarıya doğru ilk aralık T4’lü, ikinci aralık B3’lü olur.
Buna göre akorun beşlisi ile üçlüsü arasındaki uzaklık B6’lıdır.
w
w w
w
& K3 w T4 w K3 B6 w B3
w
T4
w
majör temel B3 majör 1. çevrim majör 2. çevrim
20