Page 22 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 22
İkinci çevrim konumundaki majör akorlar, seslerinin konumlanışı sebebiyle aşağıdan yukarıya doğru
6
6
birbirlerine uzaklıkları gözetilerek “majör (M )” olarak adlandırılır.
4
4
w
w
& 4 w 6
M 6 4
Aşağıdaki do majör akorunda olduğu gibi majör akor ikinci çevrim konumundayken akorun temel sesi (do)
ortada, üçlüsü (mi) üstte ve beşlisi (sol) altta konumlanır. Temel ve birinci çevrim akorlarda olduğu gibi majör ikinci
6
çevrim akoru da (M ) adını temel sesten alır.
4
3’lü
w w
w
& w w w temel ses
w
w
w
5’li
C C6 C 6
4
ETKİNLİK 7
1. Aşağıda temel konumda verilen majör akorları örnekteki gibi ikinci çevrim akoruna dönüştürünüz. Noktalı alan-
lara akor şifrelerini yazınız.
w w
w
w #
& w w w w w w
w #
w
w
w
w
w
w
w b
C C 6 4 D E Bb F
.......... .......... .......... .......... ..........
6
2. Aşağıda beşlisi verilen M akorlarını örnekteki gibi oluşturunuz. Noktalı alanlara akor şifrelerini yazınız.
4
#w
& w w w w w #
w
A 6
.......... .......... .......... .......... ..........
4
6
3. Aşağıda temel sesi verilen M akorlarını örnekteki gibi oluşturunuz. Noktalı alanlara akor şifrelerini yazınız.
4
#w w w #
w
& # w w b w
B 6
4
.......... .......... .......... .......... ..........
21