Page 25 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 25
1.3.2. İkinci çevrim konumunda üç sesli majör akoru işitsel olarak ayırt etme
ETKİNLİK 9
6
1. Öğretmeninizin piyanoda karışık çalacağı M, m, M6, m6 ve M akorlarını işitsel olarak ayırt edip seslerini belirt-
4
meksizin akor şifrelerini noktalı alanlara yazınız.
1. 2. 3. 4. 5.
............... ............... ............... ............... ...............
6. 7. 8. 9. 10.
............... ............... ............... ............... ...............
11. 12. 13. 14. 15.
............... ............... ............... ............... ...............
2. Aşağıda akorların pest sesleri verilmiştir. Öğretmeninizin bu seslerden faydalanarak karışık çalacağı M, m, M6,
6
m6 veya M akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle yazınız.
4
& w w w w w
.......... .......... .......... .......... ..........
3. Aşağıda akorların tiz sesleri verilmiştir. Öğretmeninizin bu seslerden faydalanarak karışık çalacağı M, m, M6,
6
m6 veya M akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle yazınız.
4
w w w w
& w
.......... .......... .......... .......... ..........
4. Öğretmeninizin akor içindeki konumunu belirtmeden seslerinden herhangi birini vererek çalacağı M, m, M6,
6
m6 veya M akorlarını ayırt edip sesleri ve şifreleriyle aşağıdaki numaralandırılmış ölçülere sırasıyla yazınız.
4
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
24