Page 28 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 28
ETKİNLİK 11
1. Aşağıda temel, birinci ve ikinci çevrim konumları verilen minör akorları piyanoda çalıp nota isimleriyle seslendi-
riniz. Akorların şifrelerini ise noktalı alanlara yazınız.
w
w
w
w
w
w
& w w w w w w w w w b w
w
w
w b
w
w
w b
w
w
w
w
w
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
w
w
w b
w
w
w
& w # w w w w w w w w w b w
w #
w #
w
w
w
w
w
w
w b
w
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
6
2. Aşağıda verilen m akorlarını piyanoda çalıp “na” hecesiyle seslendiriniz. Akorların şifrelerini ise noktalı alan-
4
lara yazınız.
w w b w b w w
w #
& w w w w b w # w
w
w
w
.......... .......... .......... .......... ..........
3. Aşağıda temel konumda verilen minör akorları piyanoda çalınız. Bu akorların ikinci çevrimlerini piyanodan yar-
6
dım almadan “na” hecesiyle seslendiriniz. Oluşan m akorlarını yanlarına, akor şifrelerini ise noktalı alanlara
4
yazınız.
& w w w # w w w
w
w
w b
w
w
w
w
w
w
.......... .......... .......... .......... ..........
6
4. Aşağıda verilen seslerin üzerine öncelikle m akorlarını oluşturup noktalı alanlara şifrelerini yazınız. Sadece
4
verilen sesleri piyanoda çalarak oluşturduğunuz akorları nota isimleriyle seslendiriniz.
& w b w # w w w
.......... .......... .......... .......... ..........
& w w #
w w b
w
.......... .......... .......... .......... ..........
& w w # w
w #
w #
.......... .......... .......... .......... ..........
27