Page 26 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 26

6
            5. Öğretmeninizin akor sesleri dışında herhangi bir kılavuz ses vererek çalacağı M, m, M6, m6 veya M  akorlarını
                                                                                                      4
               ayırt edip sesleri ve şifreleriyle aşağıdaki numaralandırılmış ölçülere sırasıyla yazınız.
                        1                   2                  3                  4                  5
             &


                       ..........         ..........         ..........         ..........         ..........



                        1                   2                  3                  4                  5
             &


                       ..........         ..........         ..........         ..........         ..........


            1.4. İKİNCİ ÇEVRİM MİNÖR AKORLAR


                 1.4.1. İkinci çevrim konumunda üç sesli minör akor oluşturma



                 Temel konumdaki minör akorda kök durumunda olan temel sesin bir oktav tize taşınmasıyla birinci çevrim
            konumunda  minör  akor  oluştuğu  ve  seslerin  sıralanışında  akorun  üçlüsünün  en  altta  yer  aldığı  bilinmektedir.
            Birinci çevrim minör akorda altta olan üçlünün de bir oktav tize taşınmasıyla ikinci çevrim konumunda minör
            akor oluşur.

                                                                               w
                                 &       w                  w                  w
                                                            w
                                                                               w
                                                            w
                                         w
                                         w
                                     minör temel        minör 1. çevrim   minör 2. çevrim
                 Minör akorlar ikinci çevrim konumundayken aşağıdan yukarıya doğru ilk aralık T4’lü, ikinci aralık K3’lü olur.
            Buna göre akorun beşlisi ile üçlüsü arasındaki uzaklık K6’lıdır.


                                                                                 w
                                 &                            w              K6  w   K3
                                            w
                                                              w
                                       B3 w      K3      T4   w    B3            w   T4
                                            w
                                       minör temel       minör 1. çevrim    minör 2. çevrim

                 İkinci  çevrim  konumundaki  minör  akorlar,  seslerinin  konumlanışı  sebebiyle  aşağıdan  yukarıya  doğru
                                                6
                                                    6
            birbirlerine uzaklıkları gözetilerek “minör  (m )” olarak adlandırılır.
                                                4
                                                    4
                                                             w
                                                             w
                                         &                4 w   6
                                                            m  6 4

                 Aşağıdaki la minör akorunda olduğu gibi minör akor ikinci çevrim konumundayken akorun  temel sesi (la)
            ortada, üçüsü (do) üstte ve beşlisi (mi) altta konumlanır. Temel ve birinci çevrim akorlarda olduğu gibi minör ikinci
                              6
            çevrim akoru da (m ) adını temel sesten alır.
                              4
                                                                                         3’lü
                                                                                 w
                                 &          w                 w                  w             temel ses
                                                                                 w
                                                              w
                                            w
                                                              w
                                            w
                                           Am                Am 6               Am 6 4     5’li
                                                                                                            25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31