Page 32 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 32

1. ÜNİTE


               Yapay Flageolet

               Yapay fl ageolet, sol elin bir parmağı ile tele basıldığı esnada 3. parmağın tele temas etti  rilmesi şeklinde gerçekleşti rilir.
            Tele basan parmak (genellikle başparmak) köprü vazifesi görürken 3. parmak tam dörtlü aralık mesafesinde serbest bir
            biçimde tele dokundurulur (Görsel 1.17). Buradaki en önemli nokta iki parmağın tele uyguladığı basınç farkıdır. Başparmak
            ile tuşeye çok sıkı bir baskı uygulanırken diğer parmakla tam tersi hafi f bir dokunuş yapılmalıdır. Bunun için ince bir motor
            becerisi ve parmaklar arası koordinasyon gereklidir.






























                          Görsel 1.17: Yapay fl ageolet tekn�ğ�n�n tuşe üzer�nde göster�l�ş�

                      9. ETKİNLİK
          1.3.1 (Etkinlik 2) 1 numara

                   Aşağıda verilen fa majör ve do majör dizilerini yapay fl ageolet tekniğine dikkat ederek seslendiriniz.


                                           3         3                                           3
                                   1 o                       3         o       3         3       ·
                                                                                         ˙
                         ? #
                                                     ·
          1.3.1 (Etkinlik 2) 2 numara  ·   ˙ ·      ˙        ·        ·        · ˙       ·       ˙
                               c
             1
                                                             ˙
                          1 o    3        3      3                         3       3       1      1
                   5      ·      ·        ·               3       3                        o      o
                   ? #           ˙        ˙      ·        ·       · ˙  3  ·  3    ·       ·       ·
                                                 ˙
                                                          ˙
                                1 o    3        3      3      1 o         ˙       ˙ 3       1 o
                         ?   c                                ·      ·       ·      ·       ·      ·
                                                                                                   ˙
                                                                                    ˙
                                                      ·
                                               ·
                                ·      ˙ ·     ˙      ˙              ˙       ˙
                                        1 o              ·               1 o
                  6    ·       ·        ·      ·         ˙      ·        ·       ·        ·
                                                                ˙
                                               ˙
                   ? ˙         ˙                                                 ˙        ˙       ·
                                                                                                  ˙
             2
                                                3
                               3                         1 o     3        3       3
                  11   1 o              3                                                 1 o     1 o
                   ?   ·       ·        ·
                               ˙        ˙      ˙ ·      ·       ˙        ˙       ˙        ·      ·
                                                                ·
                                                                         ·
                                                                                 ·


                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11 31
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37