Page 37 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 37
1. ÜNİTE
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Adı ve Soyadı : ........................................................................................
Sınıfı : ...................
Numarası : ...................
YÖNERGE : Bu form, öğrencinizin “Seslendirme-Yorumlamada Farklı Çalma Biçim ve Uygulamaları” üni-
tesindeki öğrenme becerilerini ölçmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Öğrencinizin belirtilen ölçütleri öğrenme düze-
yini en doğru yansıtan seçeneğin altına (a) işareti koyunuz.
DERECELER
Sıra DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR Çok İyi İyi Orta Kabul Zayıf
No Edilebilir
5 4 3 2 1
Çello müziğinde kullanılan temel süsleme çeşitle-
1
rini açıklar.
Etüt ve eserlerdeki appogiaturaları, temiz ses elde
2
ederek ve tekniğine uygun olarak çalar.
Etüt ve eserlerdeki trilleri, temiz ses elde ederek
3
ve tekniğine uygun olarak çalar.
Etüt ve eserlerdeki mordanları, temiz ses elde
4
ederek ve tekniğine uygun olarak çalar.
Etüt ve eserlerdeki çarpmaları, temiz ses elde
5
ederek ve tekniğine uygun olarak çalar.
Etüt ve eserlerdeki grupettoları, temiz ses elde
6
ederek ve tekniğine uygun olarak çalar.
Vibrato tekniğinin eser yorumlamadaki önemini
7
açıklar.
Vibrato tekniğini, sol elin sertleşmemesine dikkat
8
ederek uygular.
Vibrato tekniğini, vibratonun sürekliliğine ve
9
eşitliğine dikkat ederek uygular.
Pizzicato tekniğinin eser yorumlamadaki önemini
10 açıklar. Eser ve etütlerde sağ el pizzicato tekniğini
uygular.
Not: Bu ölçekten alabileceğiniz en yüksek puan 50, en düşük puan 10’dur. Bu puanı 5’lik not sistemine aşağı-
daki şekilde çevirebilirsiniz. Örneğin bu ölçekten 40 puan almış olduğunuzu varsayalım.
50 40
100 x
-----------------
X=100x40=4000:50=80 puandır. 80 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür.
Bu çalışmada başarılı sayılmanız için 60 veya daha fazla puan almanız gerekmektedir.
36 SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE UYGULAMALARI 1