Page 9 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 9
İÇİNDEKİLER
1. ÜNİTE: SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE
UYGULAMALARI I _________________________________________ 11
1.1. Süsleme Çeşitleri ___________________________________________________12
1.1.1. Çello Müziğinde Kullanılan Temel Süsleme Çeşitleri _____________________ 13
1.1.2. Etüt ve Eserlerde Temel Süsleme Çeşitleri _____________________________18
1.2. Vibrato Tekniği _____________________________________________________24
1.2.1. Vibrato Tekniğinin Önemi __________________________________________24
1.2.2. Eser ve Etütlerde Vibrato Tekniği _____________________________________25
1.3. Pizzicato Tekniği ___________________________________________________30
1.3.1. Pizzicato Tekniğinin Önemi _________________________________________30
1.3.2. Etüt ve Eserlerde Pizzicato Tekniği ___________________________________31
Okuma Metni __________________________________________________________34
Ölçme ve Değerlendirme ________________________________________________35
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI __________________________________________36
2. ÜNİTE: II. POZİSYON VE ÖRNEK UYGULAMALAR _______________ 37
2.1. Çelloda II. Pozisyon _________________________________________________38
2.1.1. II.Pozisyon Kavramı _______________________________________________ 38
2.1.2. II.Pozisyonda Tüm Tellerde Parmakların Konumu ________________________ 40
2.1.3. Etüt ve Eserlerde II. Pozisyon ________________________________________ 42
Okuma Metni __________________________________________________________ 61
KONTROL LİSTESİ _______________________________________________________ 62
3. ÜNİTE: ÇELLO MÜZİĞİNDE DÖNEMLER I_______________________ 63
3.1. Barok Dönem Çello Müziği ___________________________________________64
3.1.1. Barok Dönem’in Müziksel Özellikleri _________________________________ 64
Okuma Metni __________________________________________________________ 67
3.1.2. Barok Dönem’e Ait Etüt ve Eserler ____________________________________ 68
Okuma Metni __________________________________________________________ 82
Ölçme ve Değerlendirme ________________________________________________ 83
KONTROL LİSTESİ _______________________________________________________ 84
4. ÜNİTE: DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK III _______________ 85
4.1. Nihavent Makamı __________________________________________________86
4.1.1. Nihavent Makamının Özellikleri _____________________________________ 86
4.1.2. Farklı Yaylarda Nihavent Makamı Dizisi Çalışmaları ______________________ 88
4.1.3. Nihavent Makamında Eserler _______________________________________ 90
4.2. Hicaz Makamı _____________________________________________________96
4.2.1. Hicaz Makamının Özellikleri ________________________________________ 96
4.2.2. Farklı Yaylarda Hicaz Makamı Dizisi Çalışmaları _________________________ 98
4.2.3. Hicaz Makamında Eserler _________________________________________ 100
4.3. La Majör Dizisi ____________________________________________________107
4.3.1. La Majör Dizisinin Özellikleri _______________________________________ 107
4.3.2. Farklı Yaylarda La Majör Dizisi Çalışmaları ____________________________ 108
4.3.3. La Majör Tonunda Etüt ve Eserler ___________________________________ 109
4.4. Fa Diyez Minör Dizisi _______________________________________________116
4.4.1. Fa Diyez Minör Dizisinin Özellikleri __________________________________ 116
4.4.2. Farklı Yaylarda Fa Diyez Minör Dizisi Çalışmaları ________________________ 117
4.4.3. Fa Diyez Minör Tonunda Etüt ve Eserler ______________________________ 118
8