Page 10 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 10
İÇİNDEKİLER
4.5. Nikriz Makamı ____________________________________________________122
4.5.1. Nikriz Makamının Özellikleri _______________________________________ 122
4.5.2. Farklı Yaylarda Nikriz Makamı Dizisi Çalışmaları ________________________ 124
4.5.3. Nikriz Makamında Eserler _________________________________________ 126
Okuma Metni _________________________________________________________ 130
4.6. Mi Bemol Majör Dizisi ______________________________________________132
4.6.1. Mi Bemol Majör Dizisinin Özellikleri _________________________________ 132
4.6.2. Farklı Yaylarda Mi Bemol Majör Dizisi Çalışmaları _______________________ 132
4.6.3. Mi Bemol Majör Tonunda Etüt ve Eserler _____________________________ 133
4.7. Do Minör Dizisi ___________________________________________________140
4.7.1. Do Minör Dizisinin Özellikleri ______________________________________ 140
4.7.2. Farklı Yaylarda Do Minör Dizisi Çalışmaları ____________________________ 141
4.7.3. Do Minör Tonunda Etüt ve Eserler ___________________________________ 142
4.8. Karcığar Makamı __________________________________________________146
4.8.1. Karcığar Makamının Özellikleri _____________________________________ 146
4.8.2. Farklı Yaylarda Karcığar Makamı Dizisi Çalışmaları ______________________ 147
4.8.3. Karcığar Makamında Eserler _______________________________________ 150
Ölçme ve Değerlendirme _______________________________________________ 155
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI _________________________________________ 156
5. ÜNİTE: ÇOK SESLİLİK II ____________________________________ 157
5.1. Akor ve Çift Ses Çalma _____________________________________________158
5.1.1. Akor Kavramı ___________________________________________________ 158
5.1.2. Etüt ve Eserlerde Üç Sesli Akorlar ___________________________________ 159
5.1.3. Etüt ve Eserlerde Dört Sesli Akorlar __________________________________ 164
5.1.4. III. Pozisyonda Çift Sesli Çalışmalar __________________________________ 168
5.2. Eşlikli Çalma ______________________________________________________170
5.2.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi ___________________________ 170
5.2.2. Eşlikli Etüt ve Eserler _____________________________________________ 170
Okuma Metni _________________________________________________________ 184
Ölçme ve Değerlendirme _______________________________________________ 185
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU _____________________________________________ 186
6. ÜNİTE: UYGULAMA SERGİLEME DAĞARCIĞI I _________________ 187
6.1. Türk Müziği ______________________________________________________188
6.1.1. Türk Müziği Türleri _______________________________________________ 188
6.1.2. Türk Müziğinden Örnek Eserler _____________________________________ 190
6.2. Klasik Batı Müziği _________________________________________________196
6.2.1. Klasik Batı Müziği Türleri __________________________________________ 196
6.2.2. Batı Müziğinden Örnek Eserler _____________________________________ 197
6.3. Popüler Müzikler __________________________________________________212
6.3.1. Popüler Müzik Türleri _____________________________________________ 212
6.3.2. Popüler Müzik Örnekleri __________________________________________ 212
Okuma Metni _________________________________________________________ 217
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU _____________________________________________ 218
Piyano ve Gitar Eşlikleri __________________________________________________ 219
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU _____________________________________________ 250
AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU _________________________________________ 251
CEVAP ANAHTARI ______________________________________________________ 252
TERİMLER SÖZLÜĞÜ ____________________________________________________ 254
KAYNAKÇA ___________________________________________________________ 255
GENEL AĞ ADRESLERİ ___________________________________________________ 256
GÖRSEL KAYNAKÇA ____________________________________________________ 256
9