Page 43 - THM KORO 11 THM
P. 43
Ağırlama Kısmı:
1.
BAŞIMDA ALTIN TACIM AMAN
HEM SUSUZUM HEM ACIM
YARİMİ BANA VERİN
GERİSİ ANAM BACIM AMAN
2.
GİDİYOM ELİNİZDEN
KURTULAM DİLİNİZDEN
YEŞİL BAŞ ÖRDEK OLSAM
SU İÇMEM GÖLÜNÜZDEN
Hoplatma Kısmı:
1.
VAY GÜLÜM DENİZ DALGASIZ OLMAZ
VAY GÜLÜM GÜZEL SEVDASIZ OLMAZ
VAY GÜLÜM YİĞİT OLAN YİĞİDİN
VAY GÜLÜM BAŞI SEVDASIZ OLMAZ
Bağlantı:
VAY GÜLÜM SEN NERDESİN NERDESİN
VAY GÜLÜM KALDIR CAMIN PERDESİN
VAY GURBAN ALACAĞIM BEN SENİ
VAY GÜLÜM GALABALIK YERDESİN DELİ DELİ DELİ...
GALABALIK YERDESİN
2.
VAY GÜLÜM DENİZE DALAYIM MI
VAY GÜLÜM BİR BALIK ALAYIM MI
VAY GÜLÜM AY DOĞDU ŞAFAK ATTI
VAY GÜLÜM DAHA YALVARAYIM MI
Bağlantı
Muharrem Ertaş (1913-1984) Kırşehir
Orta Anadolu ve Kırşehir yöresinden pek çok türküyü derleye-
rek seslendirmiştir. Türkü, bozlak, ağıt ve halay havalarının gelmiş
geçmiş en iyi yorumcusu olarak anılmıştır. Ses genişliği, rengi ve
tınısının yanı sıra gırtlak nağmeleri çarpma, titretme ve kendine
has ses kullanma teknikleri ile öne çıkan Muharrem Ertaş’ın sesi
Japonya’da incelemeye alınmış ve hatasız seslendirme yeteneği
belgelenmiştir.
Bu özellikleriyle eşi görülmemiş bir yetkinlik, tavır ve üsluba
sahip olmasının yanında, Anadolu müziğinin duruluğunu, içtenliğini
yansıtma biçimi bakımından da haklı bir üne kavuşmuştur. Tüm
yaşamı seslendirdiği türkülerle koşutluk içinde geçmiş, büyük bir
alçak gönüllülükle hem çağdaşlarına örnek olmuş hem de ardından
gelen nesillere soylu bir müzikal miras bırakmıştır.
42 TÜRKÜLERDE YÖRESEL ÖZELLİKLER TÜRKÜLERDE YÖRESEL ÖZELLİKLER