Page 43 - THM KORO 11 THM
P. 43

Ağırlama Kısmı:
                                    1.
                                    BAŞIMDA ALTIN TACIM AMAN
                                    HEM SUSUZUM HEM ACIM
                                    YARİMİ BANA VERİN
                                    GERİSİ ANAM BACIM AMAN


                                    2.
                                    GİDİYOM ELİNİZDEN
                                    KURTULAM DİLİNİZDEN
                                    YEŞİL BAŞ ÖRDEK OLSAM
                                    SU İÇMEM GÖLÜNÜZDEN
                                    Hoplatma Kısmı:
                                    1.
                                    VAY GÜLÜM DENİZ DALGASIZ OLMAZ
                                    VAY GÜLÜM GÜZEL SEVDASIZ OLMAZ
                                    VAY GÜLÜM YİĞİT OLAN YİĞİDİN
                                    VAY GÜLÜM BAŞI SEVDASIZ OLMAZ

                                    Bağlantı:
                                    VAY GÜLÜM SEN NERDESİN NERDESİN
                                    VAY GÜLÜM KALDIR CAMIN PERDESİN
                                    VAY GURBAN ALACAĞIM BEN SENİ
                                    VAY GÜLÜM GALABALIK YERDESİN DELİ DELİ DELİ...
                                    GALABALIK YERDESİN


                                    2.
                                    VAY GÜLÜM DENİZE DALAYIM MI
                                    VAY GÜLÜM BİR BALIK ALAYIM MI
                                    VAY GÜLÜM AY DOĞDU ŞAFAK ATTI
                                    VAY GÜLÜM DAHA YALVARAYIM MI
                                    Bağlantı









               Muharrem Ertaş (1913-1984) Kırşehir
               Orta Anadolu ve Kırşehir yöresinden pek çok türküyü derleye-
            rek seslendirmiştir. Türkü, bozlak, ağıt ve halay havalarının gelmiş
            geçmiş en iyi yorumcusu olarak anılmıştır. Ses genişliği, rengi ve
            tınısının yanı sıra gırtlak nağmeleri çarpma, titretme ve kendine
             has ses kullanma teknikleri ile öne çıkan Muharrem Ertaş’ın sesi
             Japonya’da  incelemeye  alınmış  ve  hatasız  seslendirme  yeteneği

             belgelenmiştir.
                Bu özellikleriyle eşi görülmemiş bir yetkinlik, tavır ve üsluba
             sahip olmasının yanında, Anadolu müziğinin duruluğunu, içtenliğini
             yansıtma  biçimi  bakımından  da  haklı  bir  üne  kavuşmuştur.  Tüm
             yaşamı seslendirdiği türkülerle koşutluk içinde geçmiş, büyük bir
             alçak gönüllülükle hem çağdaşlarına örnek olmuş hem de ardından
              gelen nesillere soylu bir müzikal miras bırakmıştır.















          42    TÜRKÜLERDE YÖRESEL ÖZELLİKLER                                                                                                                                                    TÜRKÜLERDE YÖRESEL ÖZELLİKLER
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48