Page 10 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 10
4.2. Türk Müziğinde Makamsal Dizi Oluşturmaya Yarayan Özel Dörtlüler ............. 92
4.3. Türk Müziğinde Makamsal Dizi Oluşturmaya Yarayan Özel Beşliler ............... 94
4.4. Türk Müziğinde Makam Kavramı ........................................................................ 96
4.4.1. Makam ........................................................................................................... 96
4.4.2. Türk Müziğindeki Makam Kavramının Birleşenleri ......................................... 96
4.4.3. Basit makamların Oluşumu ............................................................................ 97
4.4.4. Şed makamların Oluşumu ............................................................................. 97
4.4.5. Bileşik makamların Oluşumu ......................................................................... 98
4.5. Çargâh Makamı .................................................................................................... 98
4.6. Buselik Makamı .................................................................................................. 100
4.7. Kürdi Makamı ..................................................................................................... 102
4.8. Rast Makamı ....................................................................................................... 104
4.9. Segâh Makamı .................................................................................................... 106
4.10. Hüseyni Makamı ............................................................................................... 108
Ölçme ve Değerlendirme Çalışması ........................................................................... 110
5. MÜZİKSEL OKUMA VE SÖYLEME-I .................................................................................... 112
5.1. Çargâh Makamında Müziksel Okuma ve Söyleme .......................................... 113
5.2. Buselik Makamında Müziksel Okuma ve Söyleme .......................................... 114
5.3. Kürdi Makamında Müziksel Okuma ve Söyleme ............................................. 116
5.4. Rast Makamında Müziksel Okuma ve Söyleme ............................................... 117
5.5. Segâh Makamında Müziksel Okuma ve Söyleme ............................................ 118
5.6. Hüseyni Makamında Müziksel Okuma ve Söyleme ........................................ 119
Ölçme ve Değerlendirme Çalışması ........................................................................... 120
6. MÜZİKSEL YAZMA VE ÇALMA-I .............................................................................................. 121
6.1. Çargâh Makamında Müziksel Yazma ve Çalma ............................................... 122
6.2. Buselik Makamında Müziksel Yazma ve Çalma ............................................... 123
6.3. Kürdi Makamında Müziksel Yazma ve Çalma .................................................. 124
6.4. Rast Makamında Müziksel Yazma ve Çalma .................................................... 126
6.5. Segâh Makamında Müziksel Yazma ve Çalma ................................................. 127
6.6. Hüseyni Makamında Müziksel Yazma ve Çalma ............................................. 128
Ölçme ve Değerlendirme Çalışması ........................................................................... 130
TERİMLER SÖZLÜĞÜ ............................................................................................... 133
KAYNAKÇA ................................................................................................................ 136
GENEL AĞ KAYNAKÇASI ......................................................................................... 136
GÖRSEL KAYNAKÇASI ............................................................................................ 136
ESER KAYNAKÇASI .................................................................................................. 137
CEVAP ANAHTARI ..................................................................................................... 137
9

