Page 95 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 95
B T T
T T B
T T B
B T T
T T B
B T T
T B T T B T
T B T T B T
Kürdi Dörtlüsü
T B T T B T
La (dügâh) perdesindedir. Aralıkları çıkıcı ve inici olarak aşağıda gösterilmiştir.
B T T T T B
B T T T T B
Rast Dörtlüsü
B T T T T B
Sol (rast) perdesindedir. Aralıkları çıkıcı ve inici olarak aşağıda gösterilmiştir. Türk halk mü-
ziği perde sisteminde koma bemolü si bemol 2 kullanılır.
T K S S K T
T K S S K T
T K S S K T
Uşşak Dörtlüsü
La (dügâh) perdesindedir. Aralıkları çıkıcı ve inici olarak aşağıda gösterilmiştir. İkinci ses olan
koma bemolü segâh perdesi özellikle inici seyir yaparken 1 komadan 3 komaya kalınlaşarak
seslendirilir. Bu aralığı yazacak başka işaret olmadığı için “si” sesi, koma bemolü ile yazılır.
Türk halk müziği perde sisteminde koma bemolü si bemol 2 kullanılır.
K S T T S K
K S T T S K
K S T T S K
Hicaz Dörtlüsü
La (dügâh) perdesindedir. Aralıkları çıkıcı ve inici olarak aşağıda gösterilmiştir.
S A S S A S
12 12
94

