Page 156 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO | 11
P. 156
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
‘‘Eser İcra Çalışmaları’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen ölçütlerin öğrenci tarafından gerçekleştiril-
me düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere kontrol işareti ( ) koyarak belirleyiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eserleri sözleriyle icra etmeden önce
1 terennüm heceleriyle söyleyerek hece
bağı yapar.
Eser icra etmeye başlamadan önce,
2 öğrendiği makamlara yönelik ses
açma çalışmaları yapar.
Güftelerdeki anlamı bilinmeyen keli-
3 meleri belirler ve bunların anlamları-
nı açıklar.
Güftelerdeki soluk yerlerini, eserin
4 anlam bütünlüğünü düşünerek belir-
ler.
5 Eserlerin güftelerini ezberler.
6 İcra edeceği eserin makamını bulur.
7 İcra edeceği eserlerin bestekâr ve
güftekârlarını tanır.
Eserleri icra ederken şefin yönergele-
8 rini uygular.
Eserleri icra ederken nüanslara ve
9 koristler arasındaki uyuma dikkat
eder.
10 Farklı formdaki eserleri icra eder.
ÖLÇEK PUANI
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten toplam 100 puan üzerinden 70 puan ve üzerinde aldıysanız bu öğrenme için başarınız
yeterli düzeyde demektir. 69 puan veya altında aldıysanız ilgili öğrenmeleri tekrar ediniz.
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
Tabloda toplam 10 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 10 x 5 = 50’dır. Alınan puanın 100’lük
puana çevrilmesi için formül:
Puan = [(Tablo Puanı x 2) / Alınabilecek En Yüksek Toplam Puan ]
Eser İcra ÇalişmalariEser İcra Çalışmaları Eser İcra Çalışmaları 155

