Page 137 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI (THM) 11
P. 137

3. ÜNİTE CEVAP ANAHTARI




               1. A) Uşşak Dörtlüsü         B)  Çargâh Dörtlüsü                 .



               2. A)  Rast Beşlisi          B) Kürdi Beşlisi



               3.  Hicaz 4’lüsünü rast perdesine                                      Hüseyni 5’lisini neva perdesine






                                S                A               S               K             S            T            T


               4.  Saba 4’lüsü                                          Müstear 5’lisi





                                K             S              S                    T             S            K          T



               5.  Segâh 5’lisini hüseyniaşiran perdesine               Pençgâh 5’lisini acemaşiran perdesine






                                 S          T             K            T                   T           T           K            S




               6. Makam kelimesi Arapça “kıyam” kelimesinden alınmıştır. Kıyam, Arapçada mevki, durula-
                    cak yer anlamını taşır.  Makam, müzik terimi olarak ise bir dizide durak ve güçlünün öne-
                    mini belirtmek ve diğer kurallara da bağlı kalmak suretiyle nağmeler meydana getirmek-
                    tir.






               7. Türk müziğindeki makam türleri basit, şed ve bileşik makamlar olmak üzere üç kısımda
                    incelenir.














                                                           136
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142