Page 12 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 12
KİTABIN TANITIMIABIN TANITIMI
KİT
Ünite Konuları
Ünitenin numarasıdır.
ÜNİTE 1 ÜNİTE 2 Ünitenin konu
SESLENDİRME
ÜNİTE 2
ÜNİTE 2
başlıklarıdır.
VE YORUMLAMADA
VİYOLA ÇALMADA
VİYOLA ÇALMADA
FARKLI ÇALMA BİÇİM VE VİYOLA ÇALMADA
UYGULAMALARI I
KONUMLAR II
KONUMLAR II
KONUMLAR II
Ünitenin adıdır.
Ünite ile ilgili
karekod bu bölümde
Appogiature, mordan, çarpma, tril, grupetto, vibrato ve pizzicato süsleme çeşitlerini yer alır.
Bu ünitede
Bu ünitede
eser ve etütlerde uygulamayı öğreneceksiniz.
Ünite Konuları
III. konumda kalarak geçişli dizi, arpej, etüt ve eser çalmayı öğreneceksiniz.
Kavramlar 1.1. Süsleme Çeşitleri Kavramlar
1.2. Vibrato Çalma Tekniği
• Appogiature 1.3. Pizzicato Çalma Tekniği Ünite Konuları
• III. konum
Kavramlar • Mordan • I ve III. konumda geçiş 2.1. Viyolada III. konum
• Arpej
• Çarpma
• Trill
Ünitede öğrenilecek • Grupetto
• Vibrato
kavramların yer aldığı • Pizzicato 13 13
bölümdür. 41 41 41 41
Ünitede öğrenilecek
konu içeriklerinin yer
Ünite sunumu
ile ilgili karekod aldığı bölümdür.
bu bölümde yer
alır.
Dinleti Zamanı Uygulama Değerlendirme
Ünitede çalınan eser- Ders içi çalışma etkinliklerinde
lerden dinleti programı çalışılan eserlerin tamamlanma
oluşturmak amacıyla durumunu ve eksik ölçüleri tespit
hazırlanmış bölüm- etmek amacıyla hazırlanmış
dür.
Etkinlik bölümdür.
Öğrencinin uygulama
becerilerini
Dinleti Zamanı
“Geliştirme ve Sergileme III” ünitesinde çaldığınız eserler aşağıda listelenmiştir. Genel ağda vi- geliştirmeyi amaçlar.
deo veya müzik paylaşım sitelerinden yararlanarak aşağıda verilen eserleri dinleyiniz.
a) Dinlediğiniz eserlerden kendi beğeni listenizi oluşturup arkadaşlarınızla ortak bir dinleti-kon-
ser programı hazırlayınız.
b) Seçtiğiniz eserleri arkadaşlarınızla çalışarak dinletiye hazırlanınız. Uygulama Değerlendirme
c) Arkadaşlarınızla adaletli şekilde görev paylaşımı yaparak konser ve sahne hazırlıklarınızı
planlayınız.
ç) Oluşturduğunuz dinleti-konser programını öğretmeninize dinleterek eksiklerinizi gideriniz. tablodaki ilgili sütuna yazarak öğretmeninizle değerlendiriniz.
Eser Adı
d) Konser öncesi prova yaparak performansınızı denetleyiniz. Duo No.11 Tamamlandı
Aşağıda verilen eserlerden çalabildiklerinizi tabloya işaretleyiniz. Tamamlayamadığınız ölçüleri
e) Dinleti-konser sonunda hem kendi performansınız hem de yardımlaşma ve iş birliğinin önemi Duo (Cantabile from Haydn)
ile ilgili düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız. Duo Tamamlanamayan Ölçüler
Duo No. 2
Sıra Eser Adı Seçilen Eserler Country Gardens
Intermezzo
1 Duo Etkinlik
2 Oyun
3 Rondo From Mozart Aşağıda verilen ipuçlarını kullanarak bulmacayı çözünüz.
4 New York Mining Disaster 1941 1
5 Love Me Tender
2
6 Şu Yaltadan Taş Yükledim
7 Sarabande
4
5
8 Sonate 3
6
9 Concertino
10 Hicaz Saz Semaisi 7
8
11 Azeri Oyun Havası
12 Çayıra Serdim Postu
9
13 Balıkesir Zeybeği
14 Oh! Susanna 10
15 Yesterday
16 Michelle YUKARIDAN AŞAĞIYA
17 The Yellow Rose of Texas nacağını belirtir. 2. Her notaya tek yay hamlesinin kullanıl-
1. Çok çabuk anlamına gelir.
SOLDAN SAĞA
3. Notaların birbirinden ayrı, tek tek çalı-
dığı keskin ve aksanlı yay hareketidir.
5. Parmakla çalma anlamına gelir.
lerle işlenmesidir.
4. Bir esas notanın alt ve üst komşu ses-
6. Sesin kademeli şekilde artırılmasıdır.
178 5. ÜNİTE 7. Vibrato kelimesinin anlamıdır. 8. İki parmakla iki komşu notanın hızlı bir
şekilde dönüşümlü olarak çalınmasıdır.
dırılmasıdır.
9. Temponun aşamalı bir şekilde hızlan-
belirtir.
10. Notanın kuvvetli şekilde çalınacağını
Viyola Çalmada Temel Unsurlar
37
İÇİNDEKİLER 11

