Page 171 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 11
P. 171
Ölçme ve Değerlendirme
5.
Ünite
A. Aşağıdaki soruların cevaplarını boşluklara yazınız.
ÇOK SESLILIK II …………………………………………………………………………………………………………
.
. 1. Akor ve çift ses çalmanın viyola çalma becerisine katkıları neler olabilir?
…………………………………………………………………………………………………………
2. Eşlikli viyola çalmanın müzikal gelişimde ne gibi etkileri olabilir?
……………………………………………………………………………………………………….....
………………………………………………………………………………………………….............
B. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
3. Akor kavramının oluşabilmesi için en az kaç sese ihtiyaç vardır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
4. Akor kavramı aşağıdaki kavramlardan hangisiyle aynı anlamı taşımaktadır?
A) Uygu B) Armoni C) Trio D) Melodi E) Duo
KONTROL LİSTESİ
“Çok Seslilik II” ünitesindeki alıştırmaları çalarken viyola müziğinde kullanılan akor, çift ses ve eşlikli
çalma-uygulama becerinizi değerlendirmek amacıyla aşağıda verilen kontrol listesini öğretmeninizle dol-
durunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme durumuna göre yapabildikleriniz için evet, yapamadıkla-
rınız için hayır sütununu işaretleyiniz.
SIRA GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR EVET HAYIR
1 Akor kavramını açıklar.
2 Alıştırma ve eserlerde üç sesli akor çalar.
3 Alıştırma ve eserlerde dört sesli akor çalar.
4 Boş tel kullanarak III. pozisyonda çift ses çalar.
5 Çok seslendirmede eşlikli çalmanın önemini açıklar.
6 Eşlikli alıştırma ve eserler çalar.
Değerlendirme: Gerçekleşmeyen kazanımlar için ilgili konulara dönerek çalışmalarınızı gözden geçi-
riniz.
170