Page 42 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 42
E. Grieg (Gırig) Op.47 No.4
Re majör
#
œ
4
&
.
.
>
>
2
?# # 2 ∑ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
# 4 j œ œ j œ œ j œ œ j œ œ j œ
œ # œ # œ # œ # œ #
œ œ œ œ œ œ œ œ œ
6
# œ
& # œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ
.
.
>
>
?#
# œ j œ œ j œ œ j œ œ j œ
œ œ # œ œ œ # œ œ œ # œ œ œ # œ
Bir akor tınlamaya devam ederken akor seslerinden biri atlamalı hareketle (inici ya da çıkıcı) aynı
akorun farklı bir sesine ya da yeni bir akorun herhangi bir sesine geçiyorsa bu sese kaçak ses denir. Akora
yabancı seslerden biri olan kaçak ses, aynı zamanda başladığı noktaya dönmeyen bir süsleme veya sıra
seslerle ilerlemeyen bir geçiş sesidir. Kaçak ses genellikle en üst partide kullanılır.
Kaçak ses
Do majör j j
4 œ™ œ ˙ œ™ œ ˙ œ™ œ
& 4 ˙ ˙ w ˙ œ ˙
˙
˙ ˙ w ˙ ˙
? 4 ˙ w ˙
4 ˙ ˙
I V I 6 I 6 I
ETKİNLİK 24
Aşağıda verilen örnekte yabancı ses durumundaki kaçak sesleri işaretleyiniz.
Re majör
# 4 œ ˙ ˙ œ™ œ ˙
& # 4 ˙ œ ˙ ˙ ˙ œ ˙ ˙
˙
?# 4 w ˙ ˙ ˙ ˙
˙
# 4 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙
I V6 VI II V I
41