Page 52 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 52

&



            5

             &



            5. Aşağıdaki ezginin tonalitesini belirterek si minör tonalitesine transpoze ediniz.
                 #            j
             &    c œ   ™    œ  œ    œ      œ ™    œ j          œ    œ
                                                      ˙                   œ    œ      œ ™   œ  œ  ˙


            5
                 #                                                                                 œ
             &             j    œ  œ       œ  œ  œ  œ n  œ  œ #  œ  œ n  œ  œ  œ  œ  œ    œ  œ  œ Œ
                    œ™   œ #  œ #     œ                                              œ #




             &




            5
             &





                    Bir ulusun yeni değişikliğinde ölçü, müzikte değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.
                    Bize yeni bir müzik gereklidir. Bu müzik, özünü halk müziğimizden alan çok sesli bir

                  müzik olacaktır. Ulusal, ince duyguları, düşünceleri anlatan yüksek deyişleri, söyleyişleri
                  toplamak, onları bir an önce genel son musiki kurallarına göre işlemek gerekir. Türk ulusal
                            müziği ancak bu yolla yükselebilir, evrensel müzikte yerini alabilir.

                                                                         Mustafa Kemal Atatürk

                                                                            (http://www.ekitap.kulturturizm.gov.tr)




                        ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME



            A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.

               1. Tonalite içinde kalarak ses ya da seslerin değişikliğe uğramasına  ....................................... denir.

               2. Bir ezgi içerisinde alterasyona uğramış sesler aracılığıyla başka tonalitelere geçişler sağlanı-
                 yorsa bu duruma  .........................................  denir.







                                                                                                            51
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57