Page 26 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) 12
P. 26

1.
 Aşağıda verilen görselleri ve eser isimlerini inceleyerek hangi besteciye ait oldu-
 ğunu boş bırakılan yerlere yazınız.




                               1.3. BAROK DÖNEM ESERLERİ

                                      SESLENDİRME



                                                HAZIRLIK SORULARI

                                  1. Herhangi bir döneme ait eser seslendirirken dönemin ru-
                                    hunu yansıtabilmek için neler yapılmalıdır? Düşüncelerinizi
                                    paylaşınız.
                                  2. Farklı dönemlere ait eserler seslendirirken dönemlerin çal-
                                    ma  stillerini  öğrenerek  seslendirmenin  faydaları  nelerdir?
 Başlıca Eserleri  Başlıca Eserleri  Başlıca Eserleri  Arkadaşlarınızla paylaşınız.
                                  3. Tarihsel dönemde sosyal yaşantıyı ve bestecinin hayatını
 La Folia,   Dört Mevsim Konçertosu,   Brandenburg Konçertoları,  öğrenmenin, eser seslendirmedeki önemini söyleyiniz.

 Re minör Viyola Sonatı...  Re Majör Gitar Konçertosu...  Toccata ve Fuga Re minör,

 Magnificat,

 Re Majör Orkestra Süiti No.3...



                          1.3.1. BAROK DÖNEM ESERLERİ



                Rönesans Dönemi’nin durağan çok sesliliği yerini Barok Dönem’de canlı ve özgür kalıplara bırakmıştır.
            16. yüzyılda yazılan madrigaller ve motetler bu dönemde de yazılmaya devam etmiştir. Besteciler eserlerin-
            de kişisel duygularını ifade etmek yerine insani duyguları ön plana çıkarmışlardır. Dans müziklerinde nota
            değerleri ölçü çizgisi olmadan yazılmış ve kuvvetli-zayıf zamanlı ritim kalıpları kullanılmaya başlanmıştır.
            Eserlerde söze önem verilmiş, recitative (reçitatif) üslup ön plana çıkarılmıştır. Rönesans Dönemi eserle-
            rinde müziğin temeli farklı partilerin oluşturduğu çok seslilik temeline dayanırken, Barok Dönem eserlerinin
            temeli süslü üst partilerle sade bas partilerinin birlikteliğine dayanmaktadır.

                       Okuma
                       Metni

                                         ETÜT ÇALIŞMASI NEDEN YAPILMALI

 Başlıca Eserleri  Başlıca Eserleri  Başlıca Eserleri  Çalgı eğitiminde teknik geliştirmek amacıyla yazılan küçük eserlere “etüt” denir. Tekniğin geliştiril-
              mesi ve ilerlemenin sağlanması için etüt çalışması önemlidir. Eser çalışmadan önce çalgı eğitiminin
 Hippolit ve Aricie (İpoli ve Ariçi),  Missa,  Almira,  ilerletilmesi ve gerekli teknik yeterliliğe ulaşılması için etüt çalışmaları yapılmalıdır.

 Dardanus...  Stabat Mater...   Rinaldo Operası,  Etütler birden fazla tekniğe yönelik olabilir. Etütlerin içerikleri eserlerin teknik ve müzikal olarak
              doğru seslendirilmesini amaçlar. Etüt çalışmaları bu yönüyle önemlidir. Etütlerin içerdiği teknikler, öğ-
 Messiah Oratoryosu...  rencinin repertuvarına aldığı eserleri seslendirirken karşılaşabileceği zorlukları giderebilmesini sağlar.
              Çalgı eğitimi sürecinde yararlanılan etütler, çalgı tekniğinin gelişmesini sağlar. Etüt çalışmalarında
              melodik ve armonik çözümlemeler yapılmalı, teknik becerinin kazanılması kolaylaştırılmalı ve böylece
              öğrenmenin kalıcı olması sağlanmalıdır. Yapılan bu çalışmalar, eseri bütün olarak kavrayabilme yeti-
              sini geliştirmeyi amaçlar.
                                                                                      Müfide ACAR



 24                                                                                                     25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31