Page 23 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) 12
P. 23
1.2. BAROK DÖNEM BESTECİLERİ
HAZIRLIK SORULARI
1. Barok Dönem bestecilerine bir örnek veriniz. Verdiğiniz
örnek bestecinin eserlerinden bildiklerinizi söyleyiniz.
2. Barok Dönem’den özellikle dinlemeyi tercih ettiğiniz ör-
nek eserleri dinleme nedenleri ile birlikte söyleyiniz?
3. Çalgınız ile ilgili Barok Dönem’de en çok ilginizi çeken
besteci hangisidir?
1.2.1. BAROK DÖNEM BESTECİ VE ESERLERİ
Barok Dönem bestecilerine göre müzik, duygulardaki hareket ve coşkudur. Bu coşku ve hareketin temel
amacı, dinleyiciyi etkilemektir.
Bu dönemde saray müzisyenleri; statü bakımından becerikli bir uşak, aşçı veya bahçıvanla bir tutu-
luyordu. Saray müzisyenlerinin bu konumu 19. yüzyılın başlarına, Beethoven (Betovın) dönemine kadar
sürmüştür.
Bu dönem bestecileri; sözün ön planda olduğu, yeni çalgısal biçim ve türlerde eserler bestelemiştir. Bu
eserlerde abartılı bir anlatım, canlı ve ritmik kalıplar görülür. Bu dönem bestecilerinden bazıları şunlardır:
1. Claudio Monteverdi (1567-1643),
2. Domenico Scarlatti (1685-1757),
3. Henry Purcell (1659-1695),
4. Giuseppe Tartini (1692-1770) (Cuseppe Tartini),
5. George Frideric Handel (1685-1759) (Corç Firederik Hendel),
6. Antonio Vivaldi (1678-1741),
7. Jean Baptiste Lully (1632-1687),
8. Arcangelo Corelli (1653-1713),
9. Georg Philipp Telemann (1681-1767) (Giorg Filip Teleman),
10. Tomaso Albinoni (1671-1751) (Tomaso Albinoni),
11. Johann Sebastian Bach (1685-1750),
12. Jean Philippe Rameau (1683-1764) (Jan Filip Ramu),
13. Francois Couperin (1668-1733) (Fıransuva Kuperin)...
22