Page 15 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 15
1. ÜNİTE
Sol elde parmakların yuvarlaklığı korunmalı, kol ağırlığı tellere çok bastırılmadan yani kolda herhangi bir
sertleşmeye sebep olmadan aktarılmalıdır. Başparmağın serbestliği önemsenmelidir. Entonasyon problemlerinin
önüne geçebilmek için çalınacak etüt veya eser dikkatle çalışılmalıdır. Kontrol için boş tellerle ilişkili sesler (III. tel
boş “sol” sesi ile “re” telinde I. pozisyondaki 4. parmak sol sesi vb.) önceden saptanıp ses temizliği konusunda titiz
davranılmalıdır. Sol eldeki “C” pozisyonu ve esneklik kaybolmamalı, müziksel okuma ve işitmedeki yetersizlikler
giderilmeli, çalgıdan elde edilen ses kontrol altında tutulmalıdır.
BİLGİ NOTU
Doğru ve temiz ses basmak anlamına gelen entonasyon, tonalitenin vazgeçilmez bir parçasıdır. Notalar, seslerin
merkezine tonalitenin gerektirdiği biçimde basılarak seslendirilmelidir.
cellodizi
Score
1.1.1. Çelloda Öğrenilen Dizilerle Nitelikli Ses Üretme
3. ETKİNLİK
Verilen dizileri öğrendiğiniz bilgiler doğrultusunda çalgınızla seslendiriniz.
Do Majör
³ ² 4 1
1
? 0 1 3 4 0 1 3 0 ú 2 ú ú 4 0 ú ú
1 c ú ú ú ú ú
ú ú ú ú 1 3
8 2 ú ú
? ú ú ú ú ú ú ú ú . .
4 3 1 ú ú ú ú w
16 ³ ² Ï Ï
Ï
? . . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . .
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï w
24
Score ³ ² Ï Ï Ï Ï Ï
? . . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï cellodizi Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . .
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú
La Minör
³ ² 4 ú 1 2 ú # ú # 4
1 3 4 0 1 2 4 ú # ú 0 1 ú ú 2 ú
2 ? c ú ú ú ú ú ú #
o 3
ú ú 4 2 ú 1
8 ú 4 ú ú ú
? ú ú ú ú ú ú ú . . w
16 ³ ² Ï Ï Ï Ï Ï # Ï # Ï Ï n Ï Ï Ï Ï Ï
? . . Ï Ï Ï Ï Ï # Ï # Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . . Ï w
Ï
²
24 ³ Ï Ï Ï Ï Ï # Ï # Ï Ï n Ï Ï Ï Ï Ï
? . . Ï Ï Ï Ï Ï Ï # Ï # Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú . .
14 SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE UYGULAMALARI II
©
©