Page 13 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 13

1.          İTE                             T   TARİ  ESİ









                   HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
                Günümüz müzik eğit mi hakkında araşt rma yaparak düşüncelerinizi paylaşınız.

                               İK E İTİ İ


                  Ülkemizde müzik eğit mi sürekli değişim ve gelişim göstermişt r. Osmanlı İmparatorluğu Dönemi’nde
               medreseler ve enderun ile başlayan müzik eğit mi süreci mehterhaneler, Mızıka-i Hümayun gibi örgün
               müzik eğit mi veren kurumlarla çok sesliliğe geçiş yapmışt r. Cumhuriyet’in kurulmasıyla birlikte kültürel
               anlamdaki birçok yenilik, müzik eğit mi alanında da görülmüştür. Müzik eğit mini yeniden yapılandırma
               sürecinde at lan önemli adımlardan biri de yabancı ülkelerden müzik adamları ve bestecilerin Türkiye’ye
               davet  edilerek  onların  bilgi  ve  deneyimlerinden  yararlanılmasıdır.  1930’lu  yıllardan  başlayarak;  Paul
               Hindemith (Paul Hindemit), Bela Bartok (Bela Bartok), Carl Ebert (Karl İbırt), Eduart Zuckmayer (Eduard
               Zukmayer), Hans Hörner (Hans Hörnır), Licco Amar (Lico Amar) gibi birçok yabancı uzman ülkemize gelerek
               mesleki müzik eğit mini yönlendirip şekillendirmesi için çalışmalarda bulunmuşlardır.
                  Günümüzde müzik eğit mi (Görsel 1.1) örgün
               ve yaygın eğit m kurumlarında belirli bir progra-
               ma  bağlı  olarak  verilmektedir.  Müzik  eğit minin
               düşünme,  karar  verme,  sosyalleşme,  kendini  ve
               çevresini organize etme, problem çözme beceri-
               si kazanma ve buna benzer yet leri güçlendirdiği
               bilim insanları taraf ndan tespit edilmişt r. Müzik
               eğit miyle öğrencilerin millî, manevi ve duygusal
               yönlerinin gelişt rilmesinin hedef endiği şarkılar ve
               eserler kullanılmış; özellikle okul öncesi ve ilkokul
               düzeyinde bu tür eserlere daha çok yer verilmiş-
               t r. Bu konuda Türk müziği ses aralığı ve makamsal
               özelliklerinin zorluğundan dolayı temel olarak Bat 
               müziği sisteminden yararlanılmışt r.                    Görsel 1.1:  Günümüzde müzik eğitimi
                  Günümüz müzik eğit minde klasik  Bat  müziğine yeterli önem verilememişt r. Bu müzik türünün müzik
               eğit mi üzerindeki etkilerini gösterememesinin nedeni, erken yaşta müzik eğit mine başlanamaması ve bu
               eğit min okullarda yeterince uygulanamamasıdır. Aynı etki kültürel müziklerimiz, halk ve sanat müziği için
               de geçerlidir. Popüler kültürün hızlı bir şekilde ilerlemesi, müzik eğit mine zarar vermişt r. Bu da Türkiye
               de müzik alanında bilimsel araşt rma ve yayınların
               yeterli olmamasından kaynaklanmaktadır. Bu yüz-
               den ülkemizde müzikolog, etnomüzikolog, müzik
               araşt rmacısı  ve  eleşt rmeni  sayısının  art rılması
               gerekmektedir.
                  Teknolojinin  ilerlemesiyle  müzik  alanında  da
               büyük gelişmeler olmuştur. Teknolojik ilerlemeler
               müzik eğit m ve öğret minde öğrencinin daha akt f
               olmasını, yaparak ve yaşayarak öğrenmesini, görsel
               ve  işitsel  zekâsını  kullanabilmesini  sağlamışt r.
               Günümüzde müzik eğit minin hızlı yaygınlaşmasını
               sağlayan en büyük yenilik şüphesiz Genel Ağ’dır.
               Bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlardaki müziksel
               işitme, enstrüman öğret mi, ses kayıt (Görsel 1.2)
               uygulamaları ve temel müzik eğit mi konularının
               bulunduğu  uygulamalar  bu  alanda    zengin  bir        Görsel 1.2:  Ses kayıt teknolojileri
               içerik oluşturmuştur.  Fakat teknolojinin hızlı ve kontrolsüz ilerleyişi bilgi kirliliğine de yol açmaktadır. Bu
               nedenle öğrencilerin eğit m ve öğret m süreci  eğitmenler gözet minde gerçekleşt rilmelidir.






               12   Flüt 12. Sınıf
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18