Page 16 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 16

21.YÜZYILDA FLÜT EĞİTİMİ


                   Cumhuriyet’in ilanından sonra ülkemizde müzik eğitimi büyük bir gelişim göstermiştir. Cumhuriyet’in
               ilanıyla beraber yabancı ülkelerden müzik insanı ve besteciler Türkiye’ye davet edilmiş, onların bilgi ve
               deneyimlerinden yararlanılmıştır. Günümüzde müzik eğitimi, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında belirli
               bir program dâhilinde verilmektedir. Uygulanan bu müzik eğitiminin düşünme, karar verme, sosyalleşme,
               organize etme, problem çözme gibi yetileri güçlendirdiği bilim insanları tarafından tespit edilmiştir.
                   21. yüzyılda teknolojik gelişmelerle birlikte müzik alanında da çok hızlı yenilikler olmuştur. Özellikle
               elektronik  çalgıların  artması,  dijital
               kayıtların  her  yerde  kolayca  yapılması
               popüler  kültürün  hızlı  şekilde  ilerleme-
               sine  yardımcı  olmuştur.  Teknolojik  iler-
               lemeler  müzik  eğitim  ve  öğretiminde
               öğrencinin  daha  aktif  olmasını  sağla-
               mıştır. Günümüzde müzik eğitiminin hızlı
               yaygınlaşmasını  sağlayan  bilgisayar,
               tablet  ve  akıllı  telefonlardaki  uygulama-
               larla  müziksel  işitme,  enstrüman  öğre-
                                                    Görsel 1.1:  Teknoloji destekli müzik eğitimi
               timi,  ses  kayıt  uygulamaları  ve  temel
               müzik eğitimi konularına kolayca erişim sağlanmaktadır (Görsel 1.1). Bunun yanında teknolojinin hızlı ve
               kontrolsüz ilerleyişi hem bilgi kirliliğine sebep olmakta hem de doğru bilgiye ulaşımı zorlaştırmaktadır. Bu
               anlamda öğrencilerin dijital araştırmaları öğretmenlerin gözetiminde yapması doğru bir uygulama olacaktır.

                   Çalgı  eğitimi  bir  çalgının  çalınabilmesinde  uygulanan  yöntemler  bütünüdür.  Öğrencinin  doğru  bir
               teknikle müzik aletini çalabilmesi, çalgı eğitiminin başlıca amacıdır.
                   Flütün fiziksel devrimi, Teobald Boehm’ün (Teobald Böm) titiz çalışmaları sayesinde flütün 20. yüzyıldan
               itibaren müziğin her alanını etkilemesiyle başlamıştır. Mekanik değişimlerin olmayışı, Boehm sisteminin
               mükemmellik ve güvenirliğinin bir kanıtıdır. Aralarında dönemin öğretmeni ve orkestra şefi olan Philippe
               Gaubert’in (Filip Gobert) de yer aldığı besteciler flüt için en uygun eserleri yaratmışlardır.
                   Flüt eğitimi, günümüzde örgün ve yaygın eğitim kurumlarında belirli bir program dâhilinde verilmek-
               tir.  Örgün  eğitim  kurumlarında  flüt  eğitimi;  Millî  Eğitim  Bakanlığına  bağlı  resmî  ve  özel  nitelikteki  güzel
               sanatlar liselerinde, devlet konservatuvarlarında, üniversitelerde ise eğitim fakültelerinin müzik öğretmen-
               liği bölümlerinde, güzel sanatlar fakültelerinin müzik bölümlerinde lisans, yüksek lisans ve doktora düze-
               yinde verilmektedir. Yaygın eğitim kurumlarında ise flüt eğitimi özel kurslar ve halk eğitim merkezlerinde
               sağlanmaktadır.



                          “21. Yüzyılda Flüt” adlı videoyu izlemek için soldaki bağlantıdan çevrim içi ulaşabilirsiniz.



















               14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21