Page 20 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 20
D T
Üç dil tekniği, üçlü rit m gruplarının çalımını kolaylaşt rmak amacıyla kullanılır. Üçlü rit mlerde tek dil
tekniği yetersiz kaldığı için “du-gu-du, tu-ku-tu, dü-gü-dü, tü-kü-tü, te-ke-te“ gibi hecelerin telaf uzu ile
hızlı üçlemeler yapılarak uygulanan bu teknik, üç dil tekniği olarak adlandırılır. Bu teknikte dil; ağız içinde
itme, çekme ve tekrar itme şeklinde hareket et rilir.
Alman f ütçü Emil Prill’e göre üçlemeleri staccato söyleyebilmek için “dü–gü-dü” art külasyonu
kullanılmalıdır. Bu art külasyon diğerlerine göre daha yumuşak olduğu için öğrencinin az çaba ile büyük
gelişim göstermesi sağlanır.
DİKKAT
İleri dil tekniklerine geçmeden önce
1. Dudak ozisyonu iyice oturtulmuş
2. Dil- armak koordinasyonu dil ve armağın eş zamanlı hareketleri sağlanmış
3. Hızlı nota okuma ve f üt çalma alışkanlığı kazanılmış
4. Tem o kavramı gelişt rilmiş
5. Sesler temiz ve hışır sız çıkarılmaya başlanmış
. Diya ram iyi kullanılıyor olmalıdır.
ETKİ LİK 2
4’den 6’ya kadar olan etüt ve eserlerde kullanılan farklı art külasyonları üç dil tekniğini kullanarak
çalınız.
Marcel Moyse (Marsel Moys)
3
3
3
3
3
4 & 3 ‰ œ b œ œ œn œ # œ œ œ # œ œ œ # œ œ œ ‹ œ # œ œ b œ œn œ # œ
œ œ œ
8
œ œ œ#
œ œ œ#
œ b œ œn
5 œ œ œ# œ # œ œ b œ œ œn œ # œ
œ œ
œ œ œ#
œ b œ œn
œ b œ œn
œ œ œ œ # œ œ œ # œ œ œ # œ œ œ ‹
œ
&
9 “ ” œ œ œ# œ # œ œ b œ œ œn œ # œ
œ œ
œ œ œ#
œ b œ œn
œ b œ œn
œ œ œ œ # œ œ œ # œ œ œ # œ œ œ ‹
œ
&
:;
13 “ œ œ œ œ # œ œ œn œ b œ œ œ b œ œ œ b
œ œ
œ # œ œn
œ œ œ
R R œ # œ œn œ œ œ # œ œn œ b œ œ
œ # œ
& ≈
:;
17 “ œ œ b
œ œ
œ #
œ n œ b œ œ œ b œ b œ œ # œ œn œ œ œ # œ œ œn œ b œ œ œ
œ œ œb
& œ œ œ œ œn œ b œ
œ #
21
œ n œ b œ œ œ b œ b œ
œ œ œb
& œ œ œ œ b œ œ œ b œ œ œ # œ œn œ b œ œ œ œ ™
œ # œ œn
œ # œ œn
œ œ œ
œ #
Flüt 12. Sınıf 19