Page 20 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 20

D   T

               Üç dil tekniği, üçlü rit m gruplarının çalımını kolaylaşt rmak amacıyla kullanılır. Üçlü rit mlerde tek dil
            tekniği yetersiz kaldığı için “du-gu-du, tu-ku-tu, dü-gü-dü, tü-kü-tü, te-ke-te“ gibi hecelerin telaf uzu ile
            hızlı üçlemeler yapılarak uygulanan bu teknik, üç dil tekniği olarak adlandırılır. Bu teknikte dil; ağız içinde
            itme, çekme ve tekrar itme şeklinde hareket et  rilir.
               Alman  f ütçü  Emil  Prill’e  göre  üçlemeleri  staccato  söyleyebilmek  için  “dü–gü-dü”  art külasyonu
            kullanılmalıdır. Bu art külasyon diğerlerine göre daha yumuşak olduğu için öğrencinin az çaba ile büyük
            gelişim göstermesi sağlanır.
                DİKKAT

             İleri dil tekniklerine geçmeden önce
             1.  Dudak  ozisyonu iyice oturtulmuş
             2.  Dil- armak koordinasyonu  dil ve  armağın eş zamanlı hareketleri  sağlanmış
             3.  Hızlı nota okuma ve f üt çalma alışkanlığı kazanılmış
             4.  Tem o kavramı gelişt rilmiş
             5.  Sesler temiz ve hışır sız çıkarılmaya başlanmış
              .  Diya ram iyi kullanılıyor olmalıdır.


                ETKİ LİK   2

                4’den 6’ya kadar olan etüt ve eserlerde kullanılan  farklı art külasyonları üç dil tekniğini kullanarak
             çalınız.
                                                                               Marcel Moyse (Marsel Moys)
                                                             3
                                                       3
                                         3
                                  3
                                                3
            4         &  3  ‰  œ b  œ œ œn  œ #  œ œ   œ #  œ œ     œ #  œ œ     œ ‹  œ # œ  œ b œ œn  œ #  œ
                                                                                      œ œ œ
                         8
                                                                        œ œ œ#
                                                          œ œ œ#
                                              œ b œ œn
            5                                                     œ œ œ#      œ #   œ     œ b  œ  œ œn  œ #  œ
                                                                                 œ œ
                                                    œ œ œ#
                                       œ b œ œn
                         œ b œ œn
                  œ œ œ           œ #  œ œ       œ #  œ œ      œ #  œ œ     œ ‹
                    œ
             &
            9    “ ”                                              œ œ œ#      œ #   œ     œ b  œ  œ œn  œ #  œ
                                                                                 œ œ
                                                    œ œ œ#
                                       œ b œ œn
                         œ b œ œn
                  œ œ œ           œ #  œ œ       œ #  œ œ      œ #  œ œ     œ ‹
                    œ
             &
                :;
            13 “  œ œ œ          œ #  œ  œ œn  œ b  œ œ     œ b  œ œ      œ b
                        œ œ
                                                  œ # œ œn
                                                                              œ œ œ
                  R R                                            œ # œ œn   œ œ       œ # œ œn  œ b  œ œ
                                                                                                    œ # œ
             &      ≈
                :;
            17 “                                                  œ      œ b
                                                                             œ œ
                                                                                                    œ #
                  œ n  œ b  œ œ    œ b  œ b œ                  œ #  œ œn   œ œ       œ #  œ œ œn  œ b  œ œ œ
                         œ œ œb
             &                          œ œ œ       œ œn  œ b  œ
                                                œ #
            21
                  œ n  œ b  œ œ  œ b  œ b œ
                        œ œ œb
             &                        œ œ œ           œ b  œ œ      œ b  œ œ   œ # œ œn  œ b  œ œ œ œ  ™
                                              œ # œ œn
                                                            œ # œ œn
                                                                        œ œ œ
                                                                                            œ #


                                                                                               Flüt 12. Sınıf  19
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25